NHL 2023/2024

Bedard kommer vara ett hot i många år framöver tror jag.

1 gillning

Håller alltid tummarna för original-six lagen, Chicago dock närmast hjärtat för att min far växte upp där (från 4-18 års ålder).

1 gillning

Håller på Chicago för att Ed Belfour var min favoritspelare (målvakt) när jag var i tioårsåldern och började intressera mig för NHL.

2 gillningar

Boston är ju min hemstad i princip sedan 2011 så Bruins är givna favoriter. Innan det var det mer så att man kollade på lagen med många svenskar i och där var ju Blackhawks med länge. Sen finns det ju inte så mycke rivalitet mellan Bruins och Blackhawks eftersom dom inte spelar i samma Conference och det är ju alltid kul med lag där det tänder till lite extra när dom möter varandra.

1 gillning

:rainbow:

Bra att dom ändrat sig men rätt löjligt förbud från början. Amerikaner har väldigt svårt för att blanda politik och idrott, om det inte är att hylla USA.

Fantastisk match mellan Bruins och Maple Leafs igår! Precis allt som gör NHL så bra; det gick galet fort, det smällde hårt utan att bli fult, 35-33 i skott, förlängning och straffar innan det kunde avgöras. Oerhört underhållande (och Bruins vann)!

1 gillning

Kul med några tidiga matcher i Globen med start i kväll. Strax Ottawa–Detroit.

1 gillning

Det hade jag missat. Kul med så många som fyra matcher i Globen.

1 gillning

Nästan 4000 kr om man vill vara på plats i Globen. Skulle kunna överväga det om det var Chicago Blackhawks.

1 gillning

Trist att de buar när Ottawa presenteras.

Ottawa verkar ha blivit motiverade i alla fall.

Förvånar mig inte. Billigaste biljetterna till en vanlig hemmamatch för Bruins är över $100. Helt galet när det är över 40 hemmamatcher på en säsong och TD Garden är alltid utsåld.

3 gillningar

Mm många arenor som alltid är slutsålda i NHL. Imponerande. Oerhörd marknadsföring :star_struck:.

Går ju bra för ditt Boston efter ca 15 matcher in :star_struck:

Mm kul med NHL i Sverige!

Var där när Pens mötte Sens. Kul kväll med barndomsvännen :muscle::star_struck:

Ja, det är mycket säsongsbiljetter och att arenorna med amerikanska mått mätt är rätt små, TD Garden tar 'bara' drygt 17,000.

Ja, det var nog ingen som trodde att Bruins skulle vara så bra som dom har varit denna säsong. Vi visste att vi hade en bra core och nästan ingen cap-space men Sweeney (GM) har gjort ett fantastiskt jobb med att hitta billiga veteraner som levererar och dessutom har några unga killar visat sig vara redo för NHL tidigare än någon egentligen trodde.

Men det är tidigt på säsongen än så länge...så peppar, peppar...

1 gillning

J vad publiken buar :joy::crazy_face: (tittar lite efteråt)

Molly Hammar - vilken j pipa! Hade lyft hela Madison eller annan arena :star_struck:

Vilken match det blev: Ottawa tappade 4–0 till 4–4 men vann till slut med ett magiskt mål på volley.

Härligt att se besvikna Red Wings-fans.

1 gillning

Tufft för hans karriär med utgående kontrakt och några rätt dåliga säsonger bakom sig. Han var ju fantastisk i Stars men sen har det gått sådär.

1 gillning