Netflix-nyheter

Ser ut som det går bra för Netflix ändå. De är fortfarande störst:

Netflix är den ända som går med vinst.
Vi kommer troligtvis få se en annorlunda marknad framöver. Många andra har försökt ta marknadsandelar med lågt pris men det är i längden inte hållbart.

Vi kommer att få högre priser och sämre kvalitet (billig tv att spela in).

1 gillning

Något som Netflix redan gör. Dock kommer fortfarande vissa göra kvalité så som TV och Amazon. Dom har ju andra ben att stå på.
Men dom svenska tjänsterna kommer dra ner rejält.

1 gillning

Från sajten:


Filmen är baserad på serietidningarna från 1998 där vi får följa Michael Fassbender som lönnmördare.

Filmen handlar om en skicklig lönnmördare utan namn som spelas av Michael Fassbender. Vad som gör honom så duktig är hans tålamod och strikta regler men när dessa börjar bli för svåra att följa så börjar han att ifrågasätta sitt mål att sluta som lönnmördare.

”The Killer” kommer även ha Arliss Howard, Tilda Swinton och Charles Parnell i rollistan. Filmen har biopremiär 27 oktober för att sedan släppas på Netflix den 10 november.


Någon annan som får pixlig bild i början av avsnitt?
Kör på Apple TV 4k, den har nätverk direkt med sladd.
Har 250/250 fiber.

Kan tro man har adsl….

Från sajten:
image

Vi vill inte förstöra din torsdag men Netflix är återigen på ”höja priset-humör” i stora delar av världen.

Netflix har meddelat att priserna höjs från och med nu i USA, Storbritannien och Frankrike. Prishöjningarna kommer att gälla för Basic- och Premium-abonnemanget. Basic finns egentligen inte kvar i USA för nya prenumeranter men för de som har kvar den prenumerationen höjs den nu med två dollar till 12 dollar i månaden.

För Premium-prenumeranter så ökar priset med tre dollar till 23 dollar i månaden. För Frankrike kommer priserna för reklam-/Basic-/Standard-/Premium-prenumerationen att kosta 5,99/10,99/13,49/19,99 euro i månaden. Än så länge har inga prisjusteringar meddelats för Sverige. Men om det kommer hit så är frågan om du hade behållit Premium-abonnemanget om det kostade 250 kronor i månaden?

Via: Engadget

Kanske bra att jag låste mig i 24 månader via Telia när jag köpte telefonen :slight_smile:

Man blir ju lite nyfiken på hur dom där avtalen som Telia och andra har med streamingtjänsterna. Hur mycket får Telia och hur mycket tar tjänsterna. :thinking:

1 gillning

Att få folk att sluta dela konto verkar ge resultat.

Aktien steg 16% igår.

Tycker vi om men gillar inte att de troligtvis höjer avgiften snart.

1 gillning

Min dotter på 6-år fullständigt älskar Gabbys Dockskåp. Så hos oss blir Neftlix kvar för husfriden oavsett prishöjningar.

Samma här Netflix stannar då vi ser mycket av deras innehåll.

Hade en svacka med Netflix för ett tag sedan. Tyckte inte det kom så mycket kul men nu senaste tiden har vi kollat en hel del på Netflix.
Och svärfar är tillagd som extra medlem så vi betalar 228:-.
Just nu "Huset Ushers Undergång" som är ganska underhållande och ibland hoppar man till.

Det var en… intressant serie…

Inte en fullständig fullträff men gick att se :slight_smile:

Kan man fortfarande lägga till en extern extra familjemedlem eller var det bara när familjedelning förbjöds som det gick?

Det är nog inga problem. Min svärfar fick upp en varning i somras och i samma veva fick jag ett mail eftersom jag är står för kontot.
Där fanns en länk till att lägga till honom. Var väldigt lätt och smidigt. Kostar 49:-/mån.

Edit: Om du går in på ditt konto på webben så finns det där att lägga till.

1 gillning

Från sajten:
image

När barnskådespelare har större biroller är det dumt att dra ut på inspelningen allt för länge.

The Mothership var Netflix kommande sci-fi-satsning där Halle Berrys karaktär har förlorat sin make som är spårlöst försvunnen. När hon och deras gemensamma barn en dag råkar snubbla över ett rymdskepp i hemmets närhet börjar saker och ting nystas upp. Det var handlingen för en film som numera aldrig kommer att släppas.

Inspelningen började redan 2021 men efter diverse strul och uppskjutningar så skrotas nu filmen. Ett av problemen var barnskådespelarna som tydligt åldrats under åren som gått och hade krävts att scener spelades in på nytt. Kostnaderna och problemen blev helt enkelt för mycket. Även om alla som har varit delaktiga i produktion har fått lön så känns det nog trist att behöva skrota filmen.

Vad gäller Halle Berry så har hon andra projekt på gång med Netflix och har nyligen spelat in en spionthriller med Mark Wahlberg som heter The Union som släpps till Netflix senare.

Via: Gizmodo