Netflix-nyheter

Faktiskt, men man kan ju dela med två polare så är man tre pers som delar på fetaste abonnemanget och lägger till två pers och splittar på hela kostnaden så blir det 92 spänn per skalle. Om man orkar hålla på så dvs =)

Rövigt är ett bra ord för detta.
Vi har familje abonnemanget..... Är man inte familj längre om ett barn tex går på universitet och inte bor hemma längre?

Nä...rövigt stämmer.

2 gillningar

Jag är kluven, har svårt att försvara varför flera hushålls ka kunna dela på det samtidigt som jag själv gör det och vill kunna fortsätta att göra det. Streamingtjänsterna tycker jag är så dyra i förhållande till hur lite jag använder dem att jag framöver kommer hoppa mer mellan olika tjänster, att ha 3-4 igång samtidigt när jag knappt hinenr titta på en tjänst är ju bara onödigt.

Precis! Vi delar det mellan några stycken i familjen och varken jag eller mina systrar bor hemma hos föräldrarna.

Nej jag hoppas dom får något typ av bakslag för detta.

1 gillning

Men hur fungerar det om jag använder netflix i sommarstugan t.ex. som ansluter via mobil router... då blir det ju en annan enhet och annan plats?
Kanske veckopendlar till jobbet och bara är hemma på helgerna?
osv osv, känns som massor med exempel på varför man loggar in på en annan plats

Ska inte vara något problem. Har läst att man måste använda Netflix minst en gång i månaden från den adress man har hemma och att man måste verifiera sitt konto med en kod (via mejl) emellanåt om man använder enheter när man är ute och reser.

Jag är snarare förvånad över att det hittills gått att göra så. Ett hushåll - ett abonnemang. Det är väl rimligt? Det kan inte vara hållbart om man delar sina inloggningsuppgifter till vänster och höger? Skulle man ställa frågan på sin spets skulle man kunna hänga upp sina inloggningsuppgifter vid kaffeautomaten på jobbet så att alla får del av Netflix innehåll. Varför utgår folk från att det är ok att dela sitt lösenord med någon?

Kan bero på denna =)

https://twitter.com/netflix/status/840276073040371712

1 gillning

Måste erkänna att det var ett bra svar! :joy: Upmannade Netflix sina användare att dela lösenord i sina tidiga år? :thinking:

Kanske en wireguard lösning där de som använder ens konto ansluter till ens hem med jämna mellanrum?
remake highquality GIF

Japp =)

Krävs inte enormt med stamina för att lägga upp en automatisk överföring i internetbanken eller?

Om Netflix börjar med att prissätta sina abonnemang på ett rimligt sätt så kan vi diskutera rimligt användande som en senare fråga :slight_smile:

Ska nog mycket till nu för att jag ska hoppa på Netflixabonnemanget igen. Fanns ju aldrig något man ville titta på och det man sökte efter fanns i många fall inte i deras utbud. Nu pratar jag för egen del, ni som är nöjda med Netflix….kul för er! :grin:

2 gillningar

Håller med. Lämnade Netflix för flera år sedan.

Har serie-fatigue.