Netflix-nyheter

Faktiskt, men man kan ju dela med två polare så är man tre pers som delar på fetaste abonnemanget och lägger till två pers och splittar på hela kostnaden så blir det 92 spänn per skalle. Om man orkar hålla på så dvs =)

Rövigt är ett bra ord för detta.
Vi har familje abonnemanget..... Är man inte familj längre om ett barn tex går på universitet och inte bor hemma längre?

Nä...rövigt stämmer.

2 gillningar

Jag är kluven, har svårt att försvara varför flera hushålls ka kunna dela på det samtidigt som jag själv gör det och vill kunna fortsätta att göra det. Streamingtjänsterna tycker jag är så dyra i förhållande till hur lite jag använder dem att jag framöver kommer hoppa mer mellan olika tjänster, att ha 3-4 igång samtidigt när jag knappt hinenr titta på en tjänst är ju bara onödigt.

1 gillning

Precis! Vi delar det mellan några stycken i familjen och varken jag eller mina systrar bor hemma hos föräldrarna.

Nej jag hoppas dom får något typ av bakslag för detta.

1 gillning

Men hur fungerar det om jag använder netflix i sommarstugan t.ex. som ansluter via mobil router... då blir det ju en annan enhet och annan plats?
Kanske veckopendlar till jobbet och bara är hemma på helgerna?
osv osv, känns som massor med exempel på varför man loggar in på en annan plats

Ska inte vara något problem. Har läst att man måste använda Netflix minst en gång i månaden från den adress man har hemma och att man måste verifiera sitt konto med en kod (via mejl) emellanåt om man använder enheter när man är ute och reser.

Jag är snarare förvånad över att det hittills gått att göra så. Ett hushåll - ett abonnemang. Det är väl rimligt? Det kan inte vara hållbart om man delar sina inloggningsuppgifter till vänster och höger? Skulle man ställa frågan på sin spets skulle man kunna hänga upp sina inloggningsuppgifter vid kaffeautomaten på jobbet så att alla får del av Netflix innehåll. Varför utgår folk från att det är ok att dela sitt lösenord med någon?

1 gillning

Kan bero på denna =)

https://twitter.com/netflix/status/840276073040371712

1 gillning

Måste erkänna att det var ett bra svar! :joy: Upmannade Netflix sina användare att dela lösenord i sina tidiga år? :thinking:

Kanske en wireguard lösning där de som använder ens konto ansluter till ens hem med jämna mellanrum?
remake highquality GIF

Japp =)

Krävs inte enormt med stamina för att lägga upp en automatisk överföring i internetbanken eller?

Om Netflix börjar med att prissätta sina abonnemang på ett rimligt sätt så kan vi diskutera rimligt användande som en senare fråga :slight_smile:

Ska nog mycket till nu för att jag ska hoppa på Netflixabonnemanget igen. Fanns ju aldrig något man ville titta på och det man sökte efter fanns i många fall inte i deras utbud. Nu pratar jag för egen del, ni som är nöjda med Netflix….kul för er! :grin:

2 gillningar

Håller med. Lämnade Netflix för flera år sedan.

Har serie-fatigue.

Då var svärföräldrarna tillagda som extra medlem. Gick smidigt att lägga till den redan existerande profilen han har. :+1:t3:

1 gillning

Nu har även jag tagit steget och sagt upp Netflix efter att ha haft det sedan det lanserades i Sverige. Mest i protest mot deras nya geoblocking. Men tycker att det har varit dåligt med nya serier på Netflix sista året.

1 gillning

Från sajten:
image

I Kanada försvinner det billigaste abonnemanget utan reklam från Netflix.

I Sverige kostar ”Basic”-abonnemanget 99 kronor i månaden för videokvalitet i 720p. Men nu verkar det som att Netflix vill att nya kunder ska söka sig till standard eller abonnemanget med reklam. Åtminstone i Kanada som blir första landet att bli av med det.

För kunder som redan prenumererar på ”Basic” så kommer inget att förändras utan samma månadskostnad och funktioner kommer att bli kvar. Men så fort det sägs upp eller om kunderna byter abonnemang så kommer ”Basic” att försvinna som val. Än så länge blir alternativet kvar i Sverige men det är ett tydligt tecken på vad Netflix har för framtidsplaner.

Via: Engadget

Från sajten:
image

Netflix senaste strategi har kritiserats efter ha växlat från att vara vänligt inställda till lösenordsdelning till att förbjuda det helt.

Sedan mars ska Netflix ha ökat med 5,9 miljoner nya prenumeranter vilket lär göra streamingjätten nöjd tills nästa bokslut. Enligt Netflix själva så har de sett en ”hälsosam övergång från delande hushåll” (till betalande hushåll). Totalt antal prenumeranter i slutet av juni var 238 miljoner.

Men allt är inte en dans på rosor för Netflix som påverkas av strejkerna som just nu pågår i Hollywood för manusförfattare och skådespelare. Det här lär innebära att framtida produktioner kommer att bli försenade beroende på hur länge strejkerna pågår.

Via: BBC

Från sajten:
image

Strejken i Hollywood pågår för fullt och Netflix vill skynda på utvecklingen av AI för framtida produktioner.

En av debatterna i den pågående strejken är hur AI-modeller kommer att användas i produktioner. När fackförbundet SAG-AFTRA gick ut i strejk så berättade de att deras skådespelare blivit erbjudna kontrakt som ger studios rätten till deras AI-scanningen för all framtid. Därför är det många som undrar vad Netflix jobbansökan för en AI-utvecklare handlar om.

Som machine learning platform product manager hos Netflix kommer du att få en årslön på ungefär 9,3 miljoner kronor. Utvecklingen av AI ska användas till bättre rekommendationer genom algoritmer. Men det ska även användas till att ”skapa fantastiskt material”. Det är det sista som nu späder på ryktena om att AI kommer att ta över skådespelarnas jobb i framtiden.

Via: Engadget