Nedfällt eller uppfällt toalock

Offentliga toaletter överlag.

1 gillning

Haha, helt rätt :slight_smile:

1 gillning

Ja, men män står ju ofta och kissar? Då skulle vi då hävda att den borde vara ständigt uppfälld? :slight_smile:

Tror att antalet män som sittkissar är fler än antalet kvinnor som ståkissar.

4 gillningar

Har sett en och annan kvinna gå in på pissoar på festival när det varit långa köer till bajamajorna.

2 gillningar

Lite därför jag inte fattar varför så många ställen envisas med kakel på offentliga toaletter. Visst det är hållbart, snyggt och kanske mer exklusivt än plastmatta. Men jag tänker ibland på allt kiss som ligger i fogarna och under plattorna.
Jag hade inte velat vara den som river en sån toalett efter ~10år.

Nä, det är märkligt. Möjligtvis för att folk går där med skor och drar in grus och sånt. Då är ju klinkers bättre. Allra bäst hade helgjutet golv som man bara kan spola av det bästa i sådana miljöer.

En anledning till att ha den nerfälld är att det motverkar att råttor tar sig in i hemmet den vägen. Även om det inte är så vanligt, så har det hänt, och gissningsvis då främst i lägenheter.

1 gillning

Gissar att det är vanligare om man bor i Solna.

Locket nere här! Främst för att inte riskera att tappa något i toastolen!
Har hört att anledningen till att vissa kvinnor föredrar lock uppe är för att de då slipper röra något med händerna. Antar att de då “står” och kissar… Verkar lite jobbigt att få till tvåan stående…

Dessa löser problemet! :wink:
bulgaria-backstage-toilet

Säkerligen men det behöver väl inte ha någon större betydelse i frågeställningen? :slight_smile:

Att eliminera risken att tappa något i toan är ju ett klart plus för att ha den nedfälld dock. Råttor? Ja, nog händer det säkert men risken torde vara försumbar. Jag har varken själv stött på dem där och aldrig hört från någon av vänner och bekanta som gjort det heller.

Jag vet inte när det gäller bakteriespridning men min sambo är övertyga och locket ska vara nere. Själv tycker och tror jag inte det är några risker. :man_shrugging:

4 gillningar