Nedfällt eller uppfällt toalock

Slänger ut en fråga. Brukar ni fälla ner locket när ni spolar efter nr 2? Hade en diskussion med min bättre hälft vad som var rätt och riktigt.

Stänger alltid locket efter mig oavsett nr :slight_smile:

4 gillningar

Stänger alltid locket. Detta efter rejäla påtryckningar från …

Stänger alltid locket & efter 2:an så kör jag även ett varv med borsten och spolar en andra gång.

1 gillning

Locket nere oavsett vad!

1 gillning

Jag stänger locket före nummer två.

4 gillningar

Oftast nere. Men jag fått anmärkning på att jag inte tar av mig tröjan under själva sessionen.

Nere! Dock så lämnar sambon det uppe. Har försökt få bukt på henne i fyra år

2 gillningar

Ja, till saken hör att jag köpte ett mjukstängande lock/sits och den är ju inte snabb ner om man säger så. Kläckte då ur mig att då kan man under tiden spola och tvätta händerna. Det är dock galet locket ska vara stängt för att minska spridningen av basillusker.

Alltid locket ner efter ärende.

Alltid nere oavsett nr. Tar (givetvis) alltid en koll efter nr 2, hatar skitiga toaletter :face_vomiting:

1 gillning

Stänger alltid locket, egentligen endast pga av vän av ordning. Ser städat ut, helt enkelt.

Intressant frågeställning dock, vad är det som säger att det ena skulle vara mer rätt än det andra? Exkluderat min egen åsikt om att jag tycker det ser slarvigt ut att inte fälla ner det (likt att man stänger dörrar efter sig), varför skulle det spela någon roll? Är det av gammal hävd för att vara vänlig mot kvinnorna eller vad?

1 gillning

Locket uppe när jag spolar för att se det blir rent, sedan stänger jag locket.

3 gillningar

Krävs ett lock för att kunna stänga det.

Tänkte att det kan väl inte vara nått stort problem så jag sökte såklart på internätet. Och visst fanns det en artikel om hur hemskt och ohygieniskt det är att spola med locket uppe. Det kommer visst bajs på tandborstarna. Nu raljerar lite jag såklart. Men blir ändå lite skeptisk till att det är ett hygienföretag som sprider informationen. Är det verkligen ett sånt bakteriellt problem? Hur överlevde man förr, brukar jag fråga mig ibland när man hör om vissa saker.

Samtidigt så slickar varje hund och katt sig i rumpan och överlever till att se nästa dag.

Men för att svara på första inlägget så stänger jag också locket och jag propsar på att alla ska sitta ner även när man bara kissar. Kiss i kakelfogar är inte kul.

2 gillningar

Det är ingen som dött av lite avföring. :joy::joy::joy:

2 gillningar

Samtidigt som det sprids sjukdomar om man inte håller rent. Men tänker att det kanske är skillnad på ny avföring och avföring i mängder som ligger och gottar till sig?

1 gillning

mythbusters vill jag minnas debunkade det.

1 gillning

Nedfällt i alla lägen här…:v: Men, vid vilken ålder har ni fått era barn att lämna toaletten ren efter 2:an?

Men det finns ju en anledning till det. :joy::joy::joy::joy:

mad