Nedfällt eller uppfällt toalock

hahaha den äldsta dottern (26) är fortfarande helt hopplös på det.

samtliga har annara varit superduktiga på att göra rent. Kan faktiskt inge minnas man fått sägatill någongång.

yngsta (16) är iofs mästare på att pissa på natten och inte spola. Alla har egen toalett i anknytning till rummet så inget vi andra blir lidande av

Viktigare, ni sitter väl ner och urinerar? Som en gentleman.

9 gillningar

Det är väl bara omskurna som står upp och urinerar. :joy::joy:

1 gillning

Kul att frågan engagerar. Det verkar som de flesta stänger och spolar.

1 gillning

Det är ju egentid med teknikveckan ju :wink:

1 gillning

Ungarna alltså…:sweat_smile:

Va fan, Expressen slår till igen. Om man skulle ha bakterier i urinen så har man troligen en urinvägsinfektion. Kissbakterier är direkt osanning.

2 gillningar

Sitter ner då min pitt samt sikte inte är att lita på :nerd_face:

3 gillningar

Jag ser fortfarande inte någon egentlig anledning till att lämna locket på ena eller andra viset, förutom då om man kanske tycker att det ser trevligare ut på något av sätten. Det bakteriella tror jag nog är ett icke-problem, vi har nog mer problem idag pga för sterila miljöer.

1 gillning

Men man tvingas ju välja mellan dessa två alternativ. Det finns inte ett tredje, det finns ingen automatik. Alltså är locket öppet eller stängt. Trådskaparen frågade hur vi lämnar våra lock. Det behöver inte finnas en anledning till varför det är si eller så. Locket är oavsett det, öppet eller stängt.

I steg två kan vi resonera, spekulera och fundera om det finns anledning att föredra det ena eller andra.

1 gillning

Vi kan ju tillföra toalettring uppe eller nere till frågan om vill göra den onödigt komplex. :wink:

1 gillning

Fast det blir något av en ickefråga så länge vi penisbärare väljer att sitta ned när vi gör ettan :wink:

2 gillningar

Nedfällt såklart. Jag tycker att det finns åtminstone två skäl. Det känns trevligare att inte se ner i en toa, oavsett hur rent det är, och att man inte riskerar att råka tappa något i toan.

3 gillningar

Precis. Det är sedan länge, allt enligt min fru, okej om toalocket är uppfällt så länge sittringen är nedfälld. Så den parametern behöver vi nog ha med… :crazy_face:

1 gillning

Steg 1 säger ju som sagt sig själv så det finns ingen anledning att nämna.
Steg 2 är ju då det vi diskuterar nu och det kan vara intressant :slight_smile:

Trevligare med nedfällt, det är ju helt subjektivt men jag personligen håller helt med dig.
Att inte riskera att tappa ner något är en bra anledning, det köper jag rakt av :slight_smile:

Varför anser hon att sitsen måste vara nedfälld? Olika personer kan anse det ena eller det andra om båda två tillsammans men här menar hon endast sitsen och bryr sig inte om locket? :slight_smile:

Troligtvis för att kvinnor aldrig står upp och kissar.

2 gillningar

Precis. Nu är det min fru vi pratar om och jag väljer mina strider… :crazy_face:

2 gillningar

Stå-pissa gör man utomhus eller i en pissoar. Punkt.

2 gillningar