Nations League 2020/2022

Kom på att vi inte har någon tråd för att diskutera Nations League.

Sverige–Frankrike började på TV4 och C More Fotboll för drygt femton minuter sedan.

2 gillningar

Det gick ju sådär… Även om 0-1 får anses ok. Roligast när Man Utd krigar i sista sekund med straff som följd.

Jag stängde av i halvtid. Vad är ens Nations League? Var den här matchen viktig? Någon får gärna förklara för mig.

Jag tror på Nations League. Istället för meningslösa träningsmatcher får vi riktiga matcher. Helt rätt tänkt. Sedan tar det väl ett tag innan formen sätter sig.

Matchen som var en blek tillställning var ändå bättre än en träningsmatch.

Håller med xms67. I de matcher som spelas deltar de bästa spelarna som är tillgängliga för spel. Länderna rankar tävlingsformen högt.

Det blir ett slutspel vartannat år (mellan VM och EM), vilket visserligen haltar nu i corona-tider. Dessutom kan lag som spelat bra i NL ha en extra chans att kvala till kommande VM eller EM.

Sverige vann ju sin division B förra gången och får därför nu spela med de andra högst rankade länderna i pågående division A (i Sveriges grupp Portugal som vann första NL, världsmästarna Frankrike och VM-tvåan Kroatien). Att gårdagens match var ett sömnpiller håller jag dock helt med om… :stuck_out_tongue_winking_eye:

Det skulle vara intressant om EM och VM inte var så lätta att kvala till redan. EM har utökats till 24 kvalificerade nationer och VM kommer att ha hela 48 landslag som tävlar om bucklan.

1 gillning

Det finns 55 fotbollsförbund i UEFA, av dem får 24 (44 %) spela EM. Det finns dessutom ett tiotal man kan räkna bort för att de är så små (Andorra, Gibraltar, Luxemburg osv.) att de aldrig kommer kvalificera sig till EM.

1 gillning

Till VM med 48 lag så kommer Europa att ha 16 av platserna, det vill säga lika många platser som fanns i EM innan det utökades till 24 lag.

2 gillningar

Tyvärr är det ju inte så lätt för europeiska lag att kvala in till VM. Fifa utökar visserligen platser ibland men tyvärr går de flesta till icke-europeiska landslag (som oftast är bra mycket sämre än lag från Europa). Å andra sidan har väl inte detta något med Nations League att göra? :thinking::stuck_out_tongue_winking_eye:

Annars tycker jag nog att Nations League är bra mycket intressantare än vänskapslandskamper!

Någon som kollar Nations League I TV4?
Funkar det för er?
bild bild

Inga problem här. IPTV dock.

1 gillning

Byt kanal. Du har råkat slå på TV4 Expressionism. Inte lätt att hålla reda på alla deras kanaler. :wink:

1 gillning

Kollar via cmore, men bör väl vara samma stream? :thinking: Har inga problem alls.

Fortfarande bara skit här…

Vad har du för tv-leverantör? Är nog knas hos dem.

Funkar fint här, Telia digital-tv.

iP-Only äger nätet, Bahnhof bredband och Viasat TV.
IO.Only brukar vara orsaken till 99,9% av problemen…

Du kan inte köra cmore bara?

Krävs det inte abonnemang där?

Fick otroligt nog tag på en levande människa på Viasat… De trodde på dålig nätverkskabel. Det kan bjuda på en som de skickar ut imorgon, så om tre fyra dagar kan jag kanske se kvällen match…

1 gillning