Nästa generation Xbox

Från sajten:
image
Bilden är skapad av AI

Microsoft har inte hymlat med att en ny Xbox är på gång – och den sägs bli extremt kraftfull. Tidigare rykten har pekat på att den skulle likna en Windows-PC för att kunna köra spel från till exempel Steam. Men nu pekar nya uppgifter i en helt annan riktning.

¿Y SI NO OCURRE?

Los comentarios de KEPLER (famoso filtrador de AMD) nos dejan bastante sorprendidos.

El SoC de la next gen de Xbox será de AMD y este señor nos dice que será una consola tradicional y NO UN PC.

¿QUÉ PASA? https://t.co/X0oLn1cA8k pic.twitter.com/x06Nr14Qm8

— eXtas1s Noticias & Rumores (@eXtas1stv) June 15, 2025

Det är läckaren eXtas1s som hänvisar till AMD-insidern Kepler som hävdar att nästa Xbox istället blir en helt vanlig konsol. Detta stöds av rykten som säger att nästa Xbox kommer att ha fullt stöd för bakåtkompatibilitet.

Inget är bekräftat, men många gamers lär hoppas att dessa uppgifter stämmer.

Via: Gamereactor

Är det en ny generation från Xbox eller en Series X Pro?

Jag är så jäkla klyven när det kommer till nästa generation xbox.
På ena sidan vill jag självklart ha en SPEL KONSOL.
Men oftast är konsol spelandet ett stepdown från att spela på PC.

Nu när Microsoft äntligen fått tummen ur och gjort en specialare av win11 som är tänkt till handhållet, kanske de gör samma sak till nästa xbox också?. Så man kan spela win spel på en konsol. Det känns lite gammalt å fel att ha Windows gaming och xbox gaming....det borde fungera på samma plattform...
Sedan finns ju xbox cloud också...

A fan jag vet inte...

Lite så jag tycker också. När det kommer till tung grafik så är det bättre på en dator.

1 gillning

Från sajten:
image

AMD:s vd Lisa Su har gett en rejäl hint om nästa Xbox. Under företagets senaste kvartalsrapport sa hon att utvecklingen av Microsofts nästa konsol med ett specialbyggt AMD-chip går bra och att det är på väg att kunna “stötta en lansering 2027”.

Det betyder inte att Microsoft har spikat ett exakt datum, men formuleringen är ändå ovanligt tydlig. AMD har länge varit hjärtat i Xbox-konsolerna. Både Xbox One och Xbox Series X och S använder specialdesignade chip från AMD.

Om 2027 stämmer kan vi alltså vara inne i slutspurten innan Microsoft visar upp nästa Xbox-generation.

Tom’s Hardware

Har de inte sagt sedan Xbox One att detta kommer vara den sista xbox och resan framåt blir cloud gaming?.

Är det någon som på riktigt använder cloud gaming?. Jag var ganska flitig på GeForce Now förut. men xbox cloud gaming tycker jag laggar väldigt mycket.