Närmare 150 bilar luftade i klimataktion

Du menar att de på något sätt någonstans skulle ha ett logiskt tänkande? :thinking:

2 gillningar

:slight_smile: Vore bara kul att höra deras resonemang och tänk hur de kom fram till denna handling.

2 gillningar

Det står ju indelas flygblad.

Fick med en kompressor som går på 12V till min Mach-E, tur Ford tänkte på aktivister när dom satte ihop kittet som skulle medfölja bilen!

2 gillningar

Polestar har tänkt på dessa aktivister också. :joy:

Haha så snubbigt! "Jag har inte alls råkat köra in i en trottoarkant när jag rattsurfade för att hitta de perfekta grillbricketerna till kvällens grillning av högrevsburgare – det var de där vandalerna!"

Det gjorde nog de flesta långt innan dessa aktiviteter härjade. De kanske konsulterade Saida? :wink:

1 gillning

Sålänge det skrivs om deras påhitt så har de vunnit.

2 gillningar

Och så länge folk kommenterar på våra artiklar om det har vi vunnit :slight_smile:

3 gillningar

Aktivisterna bör vara enkla att få tag på eftersom det antagligen är samma limmar fast sig på vägar stup i kvarten

Från sajten:
image

Den grupp, eller delar av den grupp, som luftade SUV-däck i Göteborg och Malmö är nu gripna.

Tre aktivister som gick runt i Malmö och luftade däck på bilar blev i natt tagna på bar gärning.

Vi kan anta att det rör sig om gruppen “The Tyre Extinguishers” som flera gånger tidigare gjort samma sak.

Det hela är ett sätt för dem att uppmärksamma att SUV:ar är dåligt för miljön. Det har inte spelat någon roll om det varit en fossilbil eller elbil. Eller ens en bilpoolsbil.

Via: Sydsvenskan.

1 gillning

Bra, lås in och kasta bort nyckeln.

1 gillning

Blir ännu bättre för miljön att byta däck ( de kanske bara tömdes på luft)

De bara tömdes, inga skador i övrigt.

1 gillning

Kanske räcker med lite dagsböter och en tillsägelse?

Ska de få saft och bulle med?

Nej, krafttag mot sån här idioti.

1 gillning

Hur mycket släpper 150 bärgningsbilar ut? Måste finnas bättre sätt att göra sin röst hörd.

Håller med. En månad i fängelse.

1 gillning

De som skär tycker säkert de (jag inkluderat) som kör runt i stora SUVar är lika korkade som många här tycker de som skär sönder däck är korkade.

Sen att vi inte passade på att få bort alla överdimensionerade bilar nu när vi byter till el-bilar tycker jag är också är korkat.

What!?!?!?.. Är SUV dåliga för miljön?. Det hade jag ingen aaaaaaning om. vilken tur de informerat mig in det nu.