Närmare 150 bilar luftade i klimataktion

Det vore en lättare bedrift!

Nu är ju kritiken SUV i stadstrafik inte att ta sig mellan städerna.

Ta tåget. Svårt att släppa ur luft ur ett tåghjul. :stuck_out_tongue:

Men svårt att veta för The Tyre Extinguishers vika SUV som endast kör i stan och vilka som kommer från andra städer om de är parkerade i Göteborg.

Det är det men jag känner lite att det inte är poängen :slight_smile:

Dels kommer det naturligtvis inte accepteras att folk springer runt och luftar bilar i tid och otid och dels är risken så liten att den räknas i promille.

Haha det är västlänkens jobb – i alla fall sett till de grova förseningarna.

SUV eller liknande är ju enda sättet att ta sig fram i Göteborg. Aldrig varit så glad över att köra en höjd pickup som när jag behöver in där. Parkering är inte lika kul dock.

Det är ju därför man har en sladd hängande i framskärmen på sin dieselbil, då får man kanske vara ifred. :joy::joy::joy:

3 gillningar

Jag föredrar att köra förbi GBG helt och hållet.

1 gillning

En stilla fundering. De här unga arga klimatterroristerna är likt sina jämnåriga fastklistrade vid sociala medier på sina mobiltelefoner. De använder främst sociala medier för att sprida sitt budskap. Tär inte vetskapen om hur deras mobiltelefoner, surfplattor etc. tillverkas på deras samveten?

Hyckleri i allmänhet, och klimathyckleri i synnerhet, är något jag stör mig otroligt mycket på. Särskilt när det är från grupper som inte bidrar till samhället själva.

2 gillningar

Nu håller tungan rätt i mun!:wink:

Har inte det alternativet tyvärr :stuck_out_tongue:

Först och främst vill jag säga det självklara om det inte är underförstått: Att lufta folks bilar är idiotiskt, det kan vara farligt då vissa behöver snabb tillgång till bil av olika säkerhetsrelaterade anledningar men framförallt leder det inte till att klimatfrågan går framåt.

Men med det sagt så är det omöjligt att leva i detta samhälle utan klimatpåverkan. Ingen har priviligeriet att prata om bättre miljö utan att samtidigt vara en del av problemet.

Därför är det problematiskt att slänga på hyckleri-etiketten på allt och alla så fort vi diskuterar mijöfrågor. Det är så att säga inbyggt i problematiken.

1 gillning

Ibland låter det i debatten som att hyckleriet i sig är ett större problem än problemet.

Typ att det är värre att vara engagerad i miljö- och klimatfrågor om man samtidigt har en mobiltelefon eller äger en bil, än att vara helt samvetslös och tjäna storkovan på t ex olja eller kol.

1 gillning

Ifall de vill bli tagna på ett seriöst vist så är det bättre att engagera sig politiskt, inom t.ex. Miljöpartiet och eller utbilda sig inom miljöområdet.

Jag själv har en naturvetenskaplig universitetsexamen inom miljö och har läst statsvetenskap, nationalekonom och företagsekonomi utöver det. Jag har jobbat med miljöfrågor i 11 års tid inom myndighet och företag. Jag har själv bidragit till att företag minskat sin miljöpåverkan och att olyckor med miljökonsekvenser har förhindrats. Dvs. jag har gjort en stor faktisk miljönytta tillskillnad från aktivister och skolstrejkare.

2 gillningar

Det går ju inte heller så lätt det närmaste året tack vare The Trafikverket Tunnel Renovation Guys. :grinning:

Absolut, men är det några som får höra att de är hycklare är det väl mijöpartister?

Då vänder jag i Varberg :slight_smile:

Från sajten:
image

Faximil, Sydsvenskan.se

Efter att tidigare luftat däcken på bilar i Göteborg var det nu dags för aktion i Malmö där man bland annat vandaliserade miljö- och bilpoolsbilar.

Gruppen eller individen som kallar sig The Tyre Extinguishers fortsätter att vandalisera bilar av modell stadsjeep i landet. Den här gången var det dags för Malmö. Enligt den egna informationen var det 68 fordon som fick ett eller flera däck luftade. Tidigare aktion ägde rum i Göteborg.

Kvar på bilarna är information till ägarna om att SUV:ar är det mest korkade som finns – oavsett drivmedel. Detta på grund av deras storlek.

Vi kan dock konstatera på foto från Sydsvenska Dagbladet att de även vandaliserat minst en bilpoolsbil från företaget M. En bilpoolsbil med egen fast parkering beräknas ersätta mellan 5-7 bilar. Emellertid något färre just idag.

Jag skulle vilja ta en öl med de som gör detta, bara för att höra hur de tänker...

2 gillningar