Munskydd

bild

4 gillningar

Skare va, skare va! :smiley:

Wish?

https://cdon.se/skonhet-och-halsa/4-pack-professionella-munskydd-med-ventil-och-8-st-2-5-pm-filter-p54936399

Bra avans ändå. :slight_smile:

Yes. Nu var det ju fyra-pack vi köpte men det tog 2 dagar att få dom istället för 2 månader.
Dottern behöver för att åka spårvagn så tänkte vi slår till hela familjen. Kommer nog även används när jag skall handla.

1 gillning

Javisst, men ändå dubbla priset, leverans 3-4 veckor.

Du har säkert koll på detta men är de CE märkta? Såg inget om det. Sedan är munskydd för att hindra en sjuk att sprida smitta medan andningsskydd är för att hindra bäraren att få smitta.

Ska själv beställa så man har om man måste åka kollektivtrafik. Trots att jag tycker jag kan lite så är det en djungel med dessa skydd.

2 gillningar

Ingen CE märkning vad jag sett. Har heller inte kollat runt jättemycket utan det var fru och dotter som hittade dom. Att det var filter med kändes som lite bättre än bara vanligt tyg.

1 gillning

Oväntat färgval för att vara du :slight_smile:

Dottern har traumatiska upplevelser från när hon var liten och fick gå runt i regnbågens alla färger. Så nu är det typ bara svart som gäller. :joy:

3 gillningar

Tänker att ventilen är för utandningsluften och då hjälper inte dessa så mycket för andra. Möjligt att riktningen på utandningsluften blir lite annorlunda.

Det blev en intressant diskussion om munskydd vs. andningsskydd på dagens presskonferens. Det slutade med att Tegnell sa att om man använder andningsmask i kollektivtrafiken när man smittar är det värre för smittspridning än om man är helt utan mask.Tolkade det som han avsåg de med ventil.

Det här visar hur svårt det är att träna befolkningen i att använda masker rätt.

1 gillning

Exakt, ventilen släpper ut andningsluften koncentrerat. Tror Tegnell sa ”sprutar ut”.

Men på min ligger ett filter i också så går att lätt byta ut.

Men dina var munskydd tror jag, inte andningsskydd. Hur det där med ventil fungerar på ett munskydd, som ska skydda omgivningen, låter jag vara osagt. Vill inte vara party pooper men undrar om de där är godkända… Men det är ju ändå nästan som en fredag idag så vi struntar i det…:partying_face:

3 gillningar

Vissa andningsskydd har ett utandningsventil. Det gör det lättare att andas ut men skyddar inte omgivningen mot spridning av smitta.

Från Apoteket.

Bra tips! Fanns ett fempack för samma pris som fyrapacket på cdon. Måste ha nått nästa vecka när man skall in till jobbet.

1 gillning

Kör på engångs skydden. IIR ska det stå på förpackningen.

Och eftersom den informationen kommer från min fru så ifrågasätter inte jag.

4 gillningar

llR betyder att de är stänksäkra. ll är jag nästan helt säker på är llR utan stänkskydd.