MrMustangs Grand Euro Tour

Vad ligger priserna på för öl på och vin?

Lite olika, en stor öl kostar typ 5€, en flaska vin om man inte ska ha nåt fancy ligger på 15-20€

1 gillning

Slängde ihop en liten frukostmacka med parmaskinka, någon färskost med parmesan och tryffel samt färska San Marzanotomater. Har ätit tråkigare frukost förut kan jag säga.

7 gillningar

Nu är jag såhär nära att hoppa in i bilen och bila till Italien :sob:

3 gillningar

Bor du på en militäranläggning?. :joy:

1 gillning

6 gillningar

Sista dagen i Parma, imorgon drar vi oss vidare till Bergamo där vi möter upp några vänner som hänger med på resten av resan. Det blir två nätter i Bergamo, sedan två nätter i Verona och sedan två nätter i Treviso, sen bär det av till Obersalzberg. Där sover vi en natt och sedan blir det tre nätter i Prag, sedan ska vi kryssa oss hemåt några dagar i småbyar i Tyskland.

7 gillningar

Musse du skulle ju varit i Normandie idag.

1 gillning

Var där på 75-års dagen. Det var coolt.

1 gillning

Sista middagen i Parma. Gick inte av för hackor. Carpaccion var dock inte lika bra som den jag gör själv hemma. Här fick man oxen tunnt skivad men inte utbankad och inga rostade pinjenötter som jag tycker det ska vara på.

5 gillningar

Du får käka pölsa ett tag så det inte kommer sådana där finsmakarkommentarer..:sweat_smile: Det ser ju sjukt gott ut..:face_savoring_food:

1 gillning

Blir diet sen när man kommer hem till Svedala igen. Men sånt kan man inte tänka på nu. Nu är det fullt fokus på att äta och dricka precis det som man är sugen på för dagen :slightly_smiling_face:

3 gillningar

Du menar som en helt vanlig dag i mitt liv. :joy: :joy:

1 gillning

Igår mötte vi upp vännerna i Bergamo. Blev en grym middag med många glas av olika slag.

4 gillningar

Vi behöver juniorer vara oroliga för att varken ska svälta eller torka ut i alla fall :star_struck:

Detta ger ju extremt sug efter en europasemester igen…

3 gillningar

Håller med. Vi hade bestämt oss för att bila till Italien men pga omständigheter fick vi ställa de planerna. Nu har vi hyrt en styra på en ö i Göteborgs skärgård. Det kommer säkert att regna...

3 gillningar

Idag blir det att ta bergbanan upp till Citta Alta här i Bergamo.

3 gillningar

Vilka omständigheter? Världen?

Ska själv ner till Italien om några veckor.

Casoncelli alla Bergamasca. En lokal specialitet i Bergamo. Som den godaste tortellini man kan äta. Är uppe i Citta Alta, jättefint häruppe.

7 gillningar

Om det vore så ädelt ändå… Hustrun kunde inte vara ledig/semester så att det passade. Men vad är väl en bilresa till Italien jämfört med Göteborg..?:man_shrugging::sweat_smile:

Vi skulle bl. a till Grado(huvudmål) och Trieste. Lyssna på det, sedan jämför vi med Göteborg..:umbrella_with_rain_drops::sweat_smile:

2 gillningar