Best mouse ever. Älskar den. ![]()
![]()
![]()
Logitech MX Master 3S gör allt en mus ska göra och mer därtill. Dessutom kan man använda den medan man laddar den.
Första datorn i skolan var faktiskt en Mac, i mellanstadiet hade vi en Classic II med svartvit skärm på 9" som man kunde spela Shufflepuck Café på. Hemma körde vi Amiga. ![]()
Första egna Macen blev först 2006, en vit MacBook.
Vet inte hur jag ska förklara det, det är som att andra trackpads inte hänger med.
Det närmaste jag kan förklara det som är när man gick från 60hz till 120+hz skärm till sin gamingdator.
Håller med, är inte mycket för Magic Mouse, inget speciellt med den enligt mig. (Äger en)
Det jag sett på diverse YT klipp nu är att alla rekommenderar att så fort man får datorn, så bör man öka upp hastigheten på trackpaden för default är den rätt seg. Blir intressant att testa. Är ju van sen mina gamingår att man vill ha ganska långsam mus och större rörelser för bättre precision, men en trackpad funkar ju lite annorlunda.
Är det "sensitivityn" man menar?
Gammalt CS-snack fick jag till..
Precis. Det var ordet jag letade efter ![]()
Ok, ja det är en smaksak. En inställning som många andra man vill ändra för att få det som man föredrar ![]()
Läst/sett att man inte bör stänga av Macen varje dag, hur ska man hantera det där? Ska man bara slå igen locket och låta den ligga till dagen efter, eller ska man köra någon form av hibernate när man är klar för dagen?
Jag brukar sätta datorn i sleep/vila när jag är klar för dagen.
En Windowsdator suger slut på batteriet även fast den sover, det gör inte en Mac.
Dessutom blir en Windowsdator seg om man glömmer bort att stänga av den. Jag stänger av min maskin varje dag när jag "går hem från jobbet" om man nu kan säga så när man jobbar hemifrån. De gånger jag glömmer det är datorn seg som sirap dagen efter och behöver en fräsch reboot för att vara tillbaka till normalläge.
Upplever precis samma med min jobbdator (Windows).
Satt nyss med min Mac och reflekterade över att jag inte satte den i vila, slog bara igen locket.
Det är nog oftast så jag gör faktiskt
Hur funkar det med batterimanagering förresten? Har MBP någon optimerad batteriladdning eller att man kan sätta en hård gräns till 80%? Nåt man ens behöver bekymra sig över? Kommer nog köra macen lite blandat dels på batteri, dels en del i en thunderbolt docka, ibland ladda den med Magsafe laddaren etc.
Använder den varje dag och älskar den.
Verkligen.
Fast det har blivit lite lite bättre. Minns en acer jag hade ett tag. Det var den sämsta hack-trackpad jag stött på. Men konstiga fält för scroll knappar osv... höll på att få fnatt
Jag har min kopplat mot usb-c skärm så jag brukar stänga av så den inte ligger och laddar 100% hela tiden. Annars hade jag nog bara stängt locket också
.
Något som jag inte gillar är att MBP går igång oavsett vilken knapp jag tycker på.
Jag kör både MX och Magic Mouse, beror lite på vad jag jobbar med. Gillar ytan att kunna dra runt över en arbetsyta / tidslinje med fingret. Ibland har jag magic mouse till vänster för att kunna göra det och ha alla funktioner på mx.
Förstår inte varför Logitech inte uppdaterar programvaran så man själv kan välja "pan" hastighet. Är ju som sirap.
Förutom att MX Master är en nice mus att hålla i, så är ju deras hot swap knapp ovärdelig om man switchar mellan fler datorer. Har desstom ett Logitech K860 tgb som har både windows och Mac knappar, kommer bli perfekt i min hybridmiljö eftersom jag fortfarande kommer använda mina windowsdatorer för jobb och Macen privat.
Samma här, kör den hemma och på jobbet.