Första frågan om man sätter låsklumpen uppåt eller nedåt?
Sedan gillar jag inte att sätta något där som är så tungt och ligger ovanpå gaffeln. Det blir ju en ganska kraftig sidokraft som gör att låset kan börja glida runt sin egen axel/gaffeln. Vrider den sig inåt fastnar det i hjulet om klumpen är nedåt, är klumpen uppåt så kommer den lägga sig mot stänkskärmen eller däcket. Det senare är ju bättre såklart.
Men hur gör jag detta rätt?
Svårt att hitta något annat ställe där det kan sitta. Tycker det blir för kraftig brytning i fästet omtag sätter det på överröret(enligt vokabulären ovan).
Borde inte klumpen vara minst i vägen där nere, kanske slår han i med hälen annars.
Tänkte inte på att låset var så pass stort i förhållande till ramen
Vad är det för lås? Klassning? Behöver fixa ett mopedlås till dottern och BT vore ju coolt. Dock behöver det ha nån viss klassning för försäkringsbolagen
Har funderat på det, dottern vill kanske inte ha det, och det är en vespa med ganska små hjul och bromsskivan svår att komma åt, den är långt ner och halvt dold. Har dock inte undersökt det supernoga än. Kätting har varit på tapeten
Ska kolla det, jag hade själv sånt lås, när jag hade en 125 cc scooter att pendla med. men där var hjulet friare, man vill inte krypa när man ska låsa .