Montera ett lås på cykel – hjälp

Nej tyvärr. Sadeln i lägsta position.

Får det inte plats om du sätter fästet på diagonalröret istället? @xms67

Finns det inte mindre lås som ändå är skapligt säkra?

Det är lite för för trångt. Även om jag håller på att vrider och vänder för att se om jag hittar en bra position.

1 gillning

Finns ju alternativ. Inte minst kedjor/kätting som har kodlås.

Men jag har ju köpt detta..:weary:

1 gillning

Glömde du kolla sånt innan? :joy:

1 gillning

En bra deal går först, handlaren har försökt att kränga bautalåset ett par år och nu hittade han kunden. :joy::joy::joy:

1 gillning

"Sånt" i form av att det går att sätt vart som helst på cykeln? Enligt reklamen och instruktionsfilmer rekommenderas ofta montering på sadelstagen. Men det var det jag började ifrågasätta när jag kände hur tungt låset är. En tung pryl färst i fäste på ett runt rör bör ju hänga nedåt för att inte få onödiga sidokrafter. Men här är tanken att det så att säga ska fästas på ovansidan av sadelstaget vilket känns mindre bra då det garanterat lär börja vrida sig runt fästets axel.

Ställer mig mycket tveksam till att så många mätt upp varenda vinkel på cykeln för köp av ett lås där det trots allt finns en lösning för fästet, om än en dålig lösning.
Sedan finns ju den helt hemmasnickrade varianten som sonen använder nu när han är i väg på träning. Man stoppar låshelvetet i ryggan så är saken löst..:sunglasses:

4 gillningar

Eller ta efter Sid Viscious.
IMG_9653

Han har en kätting eller kedjelås till gamla cykeln så han får kanske använda det som Sid när han inte har ryggan med sig.

1 gillning

Montera på styret? Eller styrstammen eller vad det heter?

Sambon har ramlås med tillhörande kätting på sin elcykel, det är inte helt dumt heller.

Låset är kanske redan på plats. Jag har mitt lås på sidan. Ibland kan man toucha den med benet men inte ofta.

Just nu är låset gipsat. :joy::joy::joy:

2 gillningar

Oups! Missat en del när man är ute och tältar några dagar.

1 gillning

Och monteraren i Italien. :joy:

1 gillning

Japp, super ner sig på vin så han glömmer alla problem hemma. :joy::joy:

1 gillning


Inga låsproblem här. :sunglasses::sweat_smile:

7 gillningar