Någon som vill rekommendera en bra och vettig hållare till bilen!
Detaljer:
- Volvo XC60
- iPhone mini
- Möjlighet att dra ström så det går att ladda.
Någon som vill rekommendera en bra och vettig hållare till bilen!
Detaljer:
Har du kollat här:
Denna har jag. MagSafe. Haft den sedan iPhone 12 Pro kom. Har använt den på två bilar, sedan förra våren på XC60 (sitter snyggt i vänstra gallret mellan skärmen och ratten). För mig är det viktigt att den knappt syns när telefonen inte är på plats.
väcker denna tråden , nån som köpt nå nytt som kan rek till mig , har en äldre ugreen som börjar låta när man inte har luren där i , spelar ingen roll om den är magsafe , med sladd eller utan , helst o fästa i ”fläktgallret” har iphone 15 pro och 16
Jag kör alltid Brodit hållare + Apple MagSafe laddare de brukar ha bra lösningar men inte för fläktgallret vad jag har sett.
Jag diggar denna som tusan, svinstark magnet, snabb laddning och den sitter som berget.
, ska läsa om den lite dyr kanske men man får väl vad man betalar för antar ja
Se upp för de billigaste, inte kul att leta telefon på golvet efter varje gupp.
Lite bilder på när jag monterade min Brodit hållare.
Äntligen kom Magsafe bilhållaren från Brodit.
Eftersom jag inte gillar vitt i bilen så blev det till att klä in laddare i lite sammet.
Passformen är ypperlig, laddare suger fast riktigt i hållaren. Finns även en skruv på sidan att säkra med men den känns överflödig.
För att slippa se kabeln så borrar jag ett hål i plattan. USB-C kontakten kräver tyvärr ett 12,5mm hål.
Fram med lite krympslag.
Nu kör vi lite hårt med värmepistolen så kabeln blir svart istället för vit.
Här sitter den gamla Brodit hållaren med lightning kontakt. Inser även att en invändig tvätt vore på sin plats.
Tyvärr blev det ingen hit med krympslangen p g a att kontakten krävde en på tok för stor slang så det fick jag överge.
Det gick ju bra med en tuschpenna också.
Ja där satt den, laddar gör den också. Sitter riktigt bra, jag tog hållaren med stöd under och det är nog att rekommendera.
Sitter bra även här i landskapsläge.
dom har vi sett minst 2 gånger , tänker köpa nå färdigt som ser bra ut även när inte telefonen sitter där
Jag köpte en Brodit till förrförra bilen som jag flyttade över till förra bilen efter att köpt ett nytt fäste som passade laddplattan. Mycket bra som @RolexJocke skriver.
Att den inte följt med till nuvarande bil beror på att Tesla har en bra lösning så att man inte behöver en extern hållare.
Köpte en sån här,
Telefonen sitter som berget men värt att tänka på är att det är dålig möjlighet att vinkla den.
köpte denna , liten diskret, stark magnet som tusan , vill man bara ha hållare o har en iphone så e denna kalas för endast 200 pix