Telefonhållare

Ute efter en telefonhållare till bilen.
Vill att den ska sitta på instrumentbrädan helst.
Vill inte ha i vindrutan eller fläktgallret.

Någon som har något tips?
Googlat lite men blir inte så klok.
Telefonen ska kunna vara i landskapsläge.

Quadlock har bra grejor, visserligen är det Case och fäste som behövs. Men smart med att kunna köpa fäste till cykel, mc mm

Brodit om du inte vill göra några ingrepp på inredningen. Vet att @RolexJocke monterat sånt.
Annars är det nog sugkopp eller klisterlappar på resten av hållarna.

2 gillningar

Nee jag vill inte göra sönder något eller montera på det sättet men tänkte om det fanns fiffiga lösningar på det idag.

Har inte testat själv men den här är ju lite söt :slight_smile:
Dock fäster man väl den så som du inte ville göra...

# Ultimate Charging Phone Holder™ | Den självklamrande telefonhållaren

Den var faktiskt rätt käck!
Vet inte hur mina ventiler orkar bara och sen känns det segt att sätta något för luftflödet eller så haha.

Jag gillar inte hållare man sätter framför utblåset. Brodit har oftast bra lösningar som inte gör åverkan på bilen.

4 gillningar

Belkin - Magnetisk Trådlös 10W Qi-Billaddare för fläktgaller - Mobiltillbehör - Webhallen.com
Den kikade jag på innan jag hade CarPlay i bilen. Dock verkar det inte gå att ha den i horisontellt läge.

Ytterligare en som fäster som du inte vill, men tipsar ändå om Mophie som just släppt en ny MagSafe-laddare för fläktgallret. (du har väl iphone?)

https://www.zagg.com/sv_eu/wireless-charging-vent-mount-with-magsafe-apple

€99 eller en variant för sladdladdning för €39. Säljs också på Apple Store

Jag äger inte bil men hyr/lånar ofta, så för mig funkar enklaste klämfäste för fläktgallret bäst, har ett par liggande. Min erfarenhet är att det funkar tillräckligt stabilt i de flesta bilar. Har i och för sig iPhone 13 mini som är lättviktare.

Fördelen med fläktgallret är ju inbyggd laddkylning under sommaren! :dash::sunny:
Mophies nya har en extra förlängning om man vill få mobilen vid sidan om utblåset.


https://www.amazon.se/Telefonhållare-militärskydd-mobiltelefonhållare-säkerhetscertifikat-instrumentpanel/dp/B07Z3K8YWR/ref=mp_s_a_1_36?crid=EFGPAKL27GA2&keywords=telefonhållare+till+bil&qid=1684954717&sprefix=telefonhå%2Caps%2C129&sr=8-36

En sånhär kanske?

Jag kör ju också Brodit och det kan jag rekommendera. Mitt sitter dock rakt framför ena utblåset men inte i en flärp.

1 gillning

Tyvärr så blir det ofta framför ett utblås men bara man slipper sticka in hållaren i utblåset. Kan ju faktiskt vara praktiskt en varm dag att svalka av luren med AC'n. :joy:

1 gillning

Den där är alldeles för stor och klumpig är första reaktionen.

Ja, och mig stör det inte att den sitter där. Finns få nackdelar så att säga.

Fick en sån här av @Yoke

Cekell 15 W med magnetisk trådlös billaddare hållare för iPhone 12/12 Pro Max Mini med Magsafe snabbladdning trådlös laddare biltelefonhållare Amazon.se

Funkar hur bra som helst. Kör den i ventilationsgallret och USB-C till en plugg.

2 gillningar

Brodit helt klart, allt annat är olika nyanser av skräp.

Jag har i flera år sökt efter en smart lösning med kablad laddning så man kan köra CarPlay samtidigt.

Finns det någon sådan idag som inte har taxi-lösning med fläktgaller eller sugpropp?

Brodit och välj hållaren med sladdfäste?

Ngt sånt?

https://www.iphonebutiken.se/brodit-aktiv-hallare-med-lightning-laddning-521502-iphone-30191.html

Denna har jag till min 14 PRO Max och den funkar alldeles utmärkt. Håller mobilen på plats bra och laddar ok också.
Det är dock sugpropp eller fläktgallerhållare med i den.
Men kan man stå ut med det, så är det en riktigt prisvärd och smidig hållare.