Microsoft Teams

Men varför…

1 gillning

För att se om de kan få igång fläktarna även på M1.

1 gillning

Så folk spelar istället för att surfa när det är tråkiga möten :stuck_out_tongue:

De borde fokusera på grundfunktionaliteten innan de lägger till massa skit

5 gillningar
2 gillningar

Ser ut som Teams äntligen kommer med möjligheten att rita på presentatörens skärm. Vi hade det tillgängligt ett litet tag på ett möte häromdagen. Sen försvann möjligheten att göra det. Är nog något som rullas ut successivt.
Annars är jag mer less på Teams än på länge. Av någon anledning har bluetooth varit rätt buggig på sistone. Gäller både Windows och Mac. Främst är det att den inte hittar igen micken.

1 gillning

Hoppas de gör något åt teams på macar med intel

Hur går utrullningen av "nya" Teams? Jag tror inte jag fått någon uppdatering till M1. Kan man kolla vilken version man har och vad ska man ha?

Igår slog jag ihop datorn med Outlook och Teams öppna. Efter några timmar skulle jag flytta datorn, MBP M1 Pro och den var alldeles varm. Kollade och batteriet var på ca 5 % efter att ha lämnats nästan full. Enda jag kan tänka mig var just dessa två MS program.

Borde vara Apple Silicon om du installerar om Teams från Microsoft i stället för att vänta på utrullning. I release notes för 22 september står det:

Native Apple Silicon Support - Universal Binary Teams Version: Teams now comes as a Universal Binary Mac so it runs natively on both Intel and Apple Silicon based Mac devices.

Om jag går via MS så får jag inte uppdateringar via App Store i framtiden?

Microsoft Teams finns inte i Mac App Store. Det har alltid varit en separat app.

1 gillning

Jag raderade och laddade ned på nytt från MS. Fick samma version, 1.5.00.22362.

Kontrollera i Aktivitetskontroll om det är Apple Silicon eller Intel.

Hur gör jag det?

1 gillning

Det hade stått "Intel" i typkolumnen om det inte var Apple Silicon-anpassad mjukvara.

2 gillningar

Precis! Det kan stå antingen Apple eller Intel i den kolumnen.

1 gillning

Tack.

Lätt när man vet :slight_smile:

1 gillning

Vågar inte lova att den här klarar Microsoft Teams.

1 gillning

Försöker dela skärm i teams på iPad Pro men har inte det valet

När jag klickar på ”Dela skärmen” kommer detta upp och jag inte välja att INTE spela in.

Hur gör man @Zop ?