Meross nya garageportöppnare stöder HomeKit

Tack för informationen. Tycker du det är ett bra köp? Jag hoppas den kommer på black friday😃

Ja men absolut, den gör det den ska så att säga, kan öppna och stänga och håller koll på om det är öppet eller stängt, så jag är nöjd!

Sen om det är värt 500 spänn är väl upp till var och en att avgöra, såg att den fanns på svenska amazon också för typ 450, jag tycker absolut det är prisvärt!

Ingen som monterat denna på Julas öppnare Hard Head ? :sweat_smile:
Vore en ball Julklapp till bror min, men den finns inte med i Meross egen lista på öppnare som dom stödjer.

Vill bara notera för den som är intresserad, att den ska funka med Julas Hard Head öppnare, efter korrespondens med Meross support. Har beställt, så återstår att se. :sweat_smile:

Jag har en. Funkar väldigt bra. Var enkelt koppla in.

Alright! Tack för den feedbacken, ser fram emot leveransen!
När man väl kolla så verkar det ju simpelt :blush:

Ville bara ge lite feedback efter installation, funkar fint!! Att det dessutom bara ploppar upp i CarPlay så där random när man närmar sig hemmet, är ju bara hur sweet som helst! :ok_hand:t2::sunglasses:

1 gillning

Har ni den med en eller flera portar?

Jag köpte 2 st ”små” snabbast leverans.
Blev sugen på den nya för fler portar, men den ligger fortf på indigogo samt att man måste köpa fler tråd/magnet för öppet/stängd status, då det bara ingår en, om jag nu förstått saken korrekt vill säga😅

Nice med CarPlay!

1 gillning

Hur fasen får man till så det dyker upp i Carplay?
Har lagt in i homekit att den ska öppna när någon kommer hem, men får bara en notis på mobilen…

Den dyker upp av sig själv när du närmar dig hemmet, samt ligger kvar där när du är inom det området där du bor, skulle säga att det kanske är 200-300 m radie runt huset. Dock endast i “tiles”-läget (eller va det nu heter)
Alltså läge 1 i CarPlay.
Där poppar den upp längst ner till höger. :ok_hand:!

1 gillning

Aha, då är problemet där, har nästan alltid kartan framme när jag kör. Men då ska jag kolla där nästa gång, tack för hjälpen! :grinning:

1 gillning

Inga problem! :raised_hands:

1 gillning

Hur många portar har du? :laughing:

En Vänster Port och en Höger Port, dubbelgarage :sweat_smile::joy::wink:

Ändå rimligt!

Själv har jag ett garage som jag knappt själv kommer in i.

När vi väl byggde vårt hus o garage för typ 10 år sen, så fick jag en gliring av farsgubben, ”vad ska du med ett dubbelgarage till, det blir fullt med bråte, det kommer inte stå ngn bil där inne”
Ok, game on Gubb-J****
:joy::joy::joy:

hehe :slight_smile:

1 gillning

Saken är ju den att har man bara enkelgarage så ligger ju sakerna där och man får inte plats med en bil ens… har bott i hus rätt många år nu och det blir ju inte färre verktyg, redskap, maskiner m.m. som ska få plats någonstans i garaget.