Mediamarkt blir Power

Dixon bytte namn till Curry 2021 :smiley:

Hehe vilken soppa😄

Ja en riktig djungel :smiley:

Nästa namnbyte blir Melin. :joy::joy:

Funderar lite på deras livstidsgaranti med Zagg skärmskydd som de (Mediamarkt) hade. De fick skära till ett till min Nothing Phone 1 under mars 2023. Har blivit en stor bubbla under skyddet så det måste bytas.
Men nu står det ingenting om garantin på hemsidan.
Vad gäller om jag åker dit med mobilen? Man tycker det ingångna avtalet borde gälla.
Har inte lust att betala 299 kr igen.

Power tar väl över MM's åtagande? Så brukar det vara när verksamheten fortsätter som tidigare. Sen om Power kommer att ha denna tjänst är ju en annan femma.

Ja man får åka dit och se vad de säger. Har ett kvitto. Men det står inte något om garantin där. Stod på hemsidan förut och hon som monterade sa att det vara bara att komma tillbaka om det blev fel. Men det är väl inte säkert hon är kvar.

Kostar ju inget att fråga, blir det avslag så överlever du ju. Hade ju varit värre om det var en trasig TV för 50K. Men som sagt vid företagsköp så övertar nya ägaren lämnade garantier då de endast är ombud för tillverkaren. Men här är det ju mera en garanti på utfört arbete. Sen om de vill skita ner sig för en trehundring så förlorar de ju all framtida elektronikförsäljning till dig.

Ja mobilen har varit i en garderob några månader och jag satte igång den idag, med mitt extra sim. Då såg jag bubblan.
Man överlever, inte stora summor. Men blir ändå intressant hur de hanterar saken.

Det bästa är att ladda som fan och ha en plan på att de inte ska komma undan. Så tittar de på luren och säger: Ta en kopp kaffe i automaten så fixar jag detta medans du väntar.

Då kommer man av sig helt. :joy::joy:

4 gillningar

Var dit med mobilen och de bytte skärmskyddet utan problem i vart fall.

4 gillningar

8 av 29 butiker omställda:
Förvandlingen - Power.se

Alla 29 butiker klara nu:

De är på pappret omställda nu, åtminstone utvändigt. Gick dock in på min lokala Power butik i Luleå för någon dag sedan. Mycket Mediamarkt invändigt fortfarande och rätt glest i varuhyllorna. Knappt något utbud av routrar som jag kollade efter.
Så innan de kan konkurrera med Elgiganten så har de en bit kvar.

1 gillning

När jag handlat på Netonnet och Elgiganten så har jag kunnat lägga till några hundralappar för en försäkring, "slipper" då självrisk på ca 1500:- som de flesta försäkringsbolag har och inget åldersavdrag.

Har fungerat jättebra när t.ex. TVn pajade

mm, tycker Elgiganten har blivit mycket bättre än tidigare. Trevligare personal, inte så "på" och kunnigare och bra webbshop.

Sen är det ju skillnad om man vet vad man ska köpa eller inte iof.

Kjell o Co, har ju oftast riktigt bra kolla på hela sortimentet och är oftast mer kunniga. Elgiganten, Mediamarkt har jag upplevt totalt ointresse utan personal bara där för att få lön.

elgiganten.se är tycktejag var enklare att surfar runt på (filtermenyn alltid synlig till vänster, precis som på prisjakt, netonet mfl) tycker inte om när det är en massa dolda menyer hit och dit..) än power.se meeeeen med det sagt det är ju priset som avgör tillslut iaf... :sweat_smile:

1 gillning

Pratade med min bror i Uppsala han var in till Power butiken där och skulle köpa en hårklippare på kampanj, Var även en skylt om det längre in. Dock slog den unga tjejen i kassan in det ordinarie priset så han protesterade förstås. Hon ville inte komma ut i butiken heller, fick inte lämna kassan.
Hon menade att han skulle prata med en säljare, kan ju dröja innan man får tag på en ledig. Löste sig till slut med att han fotograferade skylten med kampanjpriset.

Men han blev rätt irriterad. Ska de konkurrera med Elgiganten så får det inte vara så. Priset måste stämma i kassan om det är kampanjer.

Med tanke på att det inte är några stjärnor som jobbar på giganten😏

Fast det är väl ungefär samma typ av människor på giganten och power :man_shrugging:t2:

Många tyvärr som inte är ett dugg intresserade av service i serviceyrken.

En sann historia. En god vän gick in på pressbyrån och köpte en tidning och en glass. Den tuggummi tuggande personen bakom disken lägger undan mobilen och slår in i kassan. 273 kr. Min vän säger men det kan ju inte stämma. Personen svarar men det står ju där......... Löste sig till slut men ändå :blush:

Finns alltid puckon inom alla yrken. Som tur är så är inte majoriteten puckon. :slight_smile:

3 gillningar