Mediamarkt blir Power

Tror mycket hänger på skyltarna. Helt nytt varumärke för de som inte minns gamla Power.

Ja men de har också ett lite annorlunda sortiment. Exempelvis Hisense och Nokia TV som inte så många andra kedjor har:
https://www.power.se/c/4251/tv-och-ljud/tv/

Så de kan konkurrera bättre med Elgiganten än vad nuvarande Mediamarkt kunde. Så blir intressant att se hur satsningen faller ut.

Mitt senaste besök hos MediaMarkt var en dålig upplevelse då jag upprepade gånger fick påflugna försäljare efter mig som ville sälja både elavtal och hemförsäkringar. Något som drog ner betyget rejält till företaget i mina ögon.:-1:

om det beyder att MediaMarkt försvinner. .. Jag tycker det är ju bra. Jag har bara haft hemska erfarenheter av Media markt. .. dessutom i 3 länder t.o.m.

Jag har bott i Sverige, Tyskland och Spanien, och kan vittna om att de har hemsk kundservice. De upprätthåller faktiskt inte EU:s konsumentskyddslagar och be man sedan att dra åt helvete. I Spanien blev jag till och med skrek åt, tillsammans med min fru, för att jag försökte lämna tillbaka en trasig Blu Ray Simpons box som inte kunna spelas i Blu Ray/hemmabiosystemet (LG) som jag köpte av dem ungefär samtidigt. -Jag lämnade hem cinema systemet in till dem i originalkartongen inklusive förpackning för reparation och de returnerade till mig oreparerad i en shoppingpåse! De är bara hemska. Även efter allt detta så vägrade de att låta återköpet utföras av Simpsons box. Grattis Sverige!

power ser inte bra ut en massa röda siffror

enligt

Fan också. Trodde amatörmarknaden skulle tunnas ut en aning och skapa plats och marginal åt äkta hifi handlare som vet vad de snackar om. Sonos och Sony kan dra.

Antagligen finns pengarna på den Norska delen:

Konkurrensverket har nu gett grönt ljus för affären:
Grönt ljus från Konkurrensverket: Power köper Media Markt

Det stämmer. Jag jobbade på ONOFF tills dom kastade in handduken 2011, därefter Expert/Power tog över driften av ett flertal butiker, dock inte min.

1 gillning

Från sajten:
image

Om du har planerat ett garantiärende på MediaMarkt imorgon så behöver du inte bli rädd om det står POWER till entrén.

Då var det dags för MediaMarkt att börja förvandlas till varumärket Power under norska Expert. Det var i februari som förvärvet blev officiellt och MediaMarkt har börjat mejla ut till kunder om namnbytet. Kundrelationer och garantier kommer att automatiskt gå över till Power.

Om du fortfarande inte känner dig helt bekväm så har Power radat upp svar till eventuella frågor som kan uppstå på hemsidan. Power kommer även att mejla ut viktig information till kunder under morgondagen så se till att kolla din skräp-inkorg också.

Intervju med Powers VD:
https://www.ehandel.se/nu-forsvinner-mediamarkt-powers-vd-storsta-som-gjorts-pa-10-ar

Sävenäs, Göteborg

1 gillning

Då har uppenbarligen VD:n dålig koll om han är rätt citerad i artikeln på ehandel.se, ha. Han pratar ju om en pilotbutik först 1 aug i Barkaby och det ligger mig veterligen inte i Göteborg. Alternativet är att de utvärderar piloten på en dag men inte ens Power kan väl se en mening med det.

Du menar Torpavallen. Sävenäs ligger på andra sidan motorvägen och tågspåren.:wink::sunglasses:

Ok, typ Sävenäs. :sweat_smile:

Det rullar på snabbt.

Mediamarkt har haft en del bra tjänster som jag har använt. De monterar skräddarsydda skärmskydd:

Man undrar om Power kommer behålla sånt.

Håller lastbilens arm om kranens arm? Så mysigt!

ElGiganten ägs väl av brittiska Curry (fd Dixon)?

Hade jag ingen aning om. Googlade lite och jag tolkar det tvärt om att Dixon äger Currys som köpte Elgiganten 1999. Dom äger i sin tur norska Elkjøp-koncernen där Elgiganten ingår