De flesta i Sverige står nog åtminstone någon dag i veckan och kokar pasta och steker färdiga köttbullar. Ungarna äter det, det går fort att laga och det är inte heller särskilt dyrt. Matgeek har nu köpt hem tio olika färdiga köttbullar för att smaka sig fram till vilka som faktiskt är godast. Listan över alla köttbullar som testas hittar ni nedan:
Jag äter oerhört sällan köttbullar, men vi har alltid Scan Mammas köttbullar hemma i frysen till barnen. Såg att de var inte med i listan. Men de godaste jag ätit är från Grand Hotell i Lund. Sten Bromans klassiska köttbullar
Håller med, köper uteslutande dessa. När jag var barn så åt vi nog nästan alltid mamma scan, men kan inte minnas att jag köpt ett sådant paket sedan jag flyttade hemifrån för snart 20 år sen
Vi köper oftast Mamma Scans eller vad de heter Helt ok både varma och kalla. Sedan köper vi ibland några mindre som också är kylvara som heter typ delikatesskottbullar. Likaså kan vi köpa några mindre, från Felix tror jag, som är frysta. De små är lite bättre om de är stekta jämfört med Mamma Scans, men inte som kalla.
Det var en talesperson för Scan som en gång fick frågan varför det lyktar prutt när man öppnar förpackningen – svaret var då att "Vi vet om det men det är inget som går att ändra på".
Perfekt svar. Lite som när jag hade en del med George W Bush hälsominister, Tommy Thompson och frågade om det ändå inte var ett problem att 45 miljoner amerikaner saknade riktig sjukvård och han svarade ”Jo, det är ett jätteproblem. Men det är inget politiskt problem. Det är ett problem för individerna”.