”Masters of The Air" kommer släppas under våren 2023

Från sajten:
image

“Band of Brothers” är en av de bästa krigsserierna om andra världskriget som har gjorts och strax efter kommer “The Pacific” och nästa vår är det dags för del tre.

Är det något som Tom Hanks och Steven Spielberg är riktigt bra på så är det att skapa filmer och serier men de båda herrarna har även ett genuint intresse för andra världskriget. Året var 2001 och första avsnittet av “Band of Brothers” släpptes på HBO och slängde in tittaren i andra världskriget där vi fick se kamratskapen bland militärerna men även den mörka sidan av kyla, död och hunger. “The Pacific” var del två där de bytte ut ett kyligt Europa mot ett varmt och fuktigt Asien och serien släpptes 2010 och den höll nästan samma höga standard som “Band of Brothers”.

MASTERS OF THE AIR IS SLATED TO START STREAMING MID SPRING OF 2023! 😍😍😍 Coming from Playtones Kirk Saduski himself! @cturnerupdate!!!! 🤩 pic.twitter.com/viYAo90Lum

— AB ✨⚡️ (@austinbutlerish) November 2, 2022

Nu är det snart dags för nästa del i krigsserien som heter “Masters of The Air” och denna gång kommer vi inte följa marktrupperna utan kommer förflytta oss upp i luften. Det är Apple som köpte rättigheterna till “Masters of the Air” och serien kommer att släppa sitt första avsnitt någon gång under våren 2023. Med bland rollerna hittar vi bland annat Austin Butler som är stekhet just nu efter sin prestation som Elvis Presley i filmen Elvis. Har ni av någon märklig anledning missat både Band of Brothers och The Pacific så kan se båda serierna på HBO Max.

6 gillningar

Äntligen! Det har varit en låååång väntan. Hoppas den var värd det :crossed_fingers:t3::heart:

3 gillningar

Äntligen någon här i bubblan som visar sin lycka, känner mig så ensam över denna hype. Har väntat så länge och tror att det kommer bli så jävla bra. Ser om båda serierna som en tradition varje år och sitter varje gång med samma gåshud och ångest i vissa scener.

1 gillning

Blev så opepp av alla felvända citattecken i artikeln. :triumph:

Jag håller BoB väldigt högt, fortfarande bland det bästa jag någonsin sett. Och den håller än, även om specialeffekterna känns daterade. Ser den inte varje år som du, men har sett den en antal gånger genom åren och den är fan helt fantastiskt. Så välberättad och så fina personporträtt :heart:

The Pacific nådde inte riktigt lika långt in i hjärtat men var ändå väldigt bra och en värdig uppföljare tycker jag. Hade säkert med förväntningarna att göra också, svårt att följa upp BoB.

Masters of the air har jag längtat efter i många år och man hade ju nästan tappat hoppet efter alla turer och förseningar. Men när  köpte rättigheterna väcktes hoppet och snart är det äntligen dags :pray:t3:

1 gillning

Håller faktiskt med dig helt, förutom med effekterna. Tycker de än idag håller otroligt fin klass, förutom kanske luftstriden när de hoppar ut ur planet men i övrigt så är den serien visuellt lite av en orgasm än idag.

Håller med om Pacific som är fantastisk men inte riktigt lika högt upp som BoB men jag tror de fokuserade lite för mycket på romanser etc och svävade iväg en aning. Tyckte hela militärgruppen byggdes upp bättre i BoB också och man fick rätt snabbt lära känna alla karaktärer på ett sätt som man inte fick i The Pacific.

Men båda serierna är trots detta toppklass och mina förväntningar på nya är skyyyyyyyyhöga. Måste vara så otroligt snopet för HBO Max att inte ha rättigheterna till nya serien.

1 gillning

vad tycker du om generation kill?

Den är underbar den med, men jag värdesätter den inte lika högt som BoB och Pacific, men det beror mest på att jag är mer än WW1 och WW2 nörd än mer moderna krig.

1 gillning

Minns när denna släpptes. Plåtbox! :astonished: Jag beställde den från Ginza eller cdon tror jag. Kostade mig typ halv studiebidraget den månaden :laughing:

Edit: stulen bild. Min box har tyvärr rensats bort för många år sedan

bild

Ja där har du bra poänger

1 gillning

Den är underbar, har också den i ett förråd i Bromma och även hardbox till The Pacific <3 Hoppas Apple släpper på skiva med så man kan addera den till samlingen.

1 gillning

Hade rätt stor samling av DVD-filmer och boxar men allt är borta sedan ett antal år. Kände att de mest samlade damm sedan streaming kom in i vårt hem

Jag var likadan, har en rätt fet samling, men gjorde mig faktiskt inte av med den och har allt i ett förråd med mycket annan gammal teknik som jag bara inte kan slänga haha.

"kan vara bra att ha"-högen.

1 gillning

Hade den boxen också, eller har, den borde finnas här någonstans.. :grinning: Lyckades dock aldrig se serien.. :see_no_evil::see_no_evil: Kanske ska va ett projekt att ta tag i..

1 gillning

Hahaha! Spara något för att det ”Kan vara bra att ha” förekommer inte hos oss. Vi slimmar ner och vill ha så få prylar som möjligt. Ibland köper jag Lego men tycker det bara är kul att bygga så säljer det direkt på Tradera när jag byggt klart :smile:

Släpp allt och se den nu, och sedan ser du The Pacific!

2 gillningar

Sätt av tid till att se den, tror inte du kommer bli besviken. Finns nog ingen bättre WWII-serie

1 gillning

Haha, får lita på er helt enkelt, lite för långa avsnitt att ha som lunchserie bara. :stuck_out_tongue:

2 gillningar

Inte bara vi som gillar den, 9.4/10 på imdb :smiley::ok_hand:t3:

2 gillningar

Ja det får ju ses som ett visst mått av kvalitet också! :grinning:

1 gillning