Måste köpa torktumlare vilken är minst värdelös?

Torktumlaren gav upp mitt i magsjukan här hemma och det är inte nice. Felkoden säger fel på motorn så jag klassar den som skrot efter lite klassisk felsökning och tester. Nu måste jag köpa en ny i all hast så fort som möjligt. Vi håller på att gå på visningar och planerar inte att bo här så länge till så vill inte köpa något flådigt eller lägga mer pengar på det än vad jag behöver. Scannade blocket men blir för omständigt, vill ha hemleverans och att någon tar den gamla i samma veva.

Har hittat dessa två, vilken hade ni valt?

https://www.tretti.se/vitvaror/torktumlare-skap/kondenstorktumlare/product/gorenje-dhne82/

Har du kollat vad det skulle kosta att då den reparerad? Kan ju vara värt om det kostar typ hälften av att köpa en ny.

Den är 10+ år nu och har spottat ur sig lite felkoder bland annat på trumman tidigare så det känns inte lönt tyvärr.

1 gillning

Men va är det för billigt skit?!?!?… köp billigt köp två gånger… Kom igen nu markus!!

Edit: å det där mes aty flytta… har man hört det förut?. Eller är det mellanchef radhuset som är på g?

Nu läste du inte hela texten va? Kommer ju inte bo kvar här så länge till är planen och då tar jag inte med mig torktumlaren.

Man köper billigt och byter ofta, sen gammalt. :joy:

Då slipper man ju hålla på och rengöra filter och liknande.

3 gillningar

Det låter som att det inte är du som sköter torrtumlaren hemma. :sweat_smile:

En annan springer till tvättstugan som ett djur! Jag har bott på samma ställe i snart 20 år och det enda dom bytt ut är ett torkskåp. Electrolux grejer som är odödlig! Jobbar från 07 till 22 varje dag!

Det är ju precis vad jag gör. Allt tekninskt får jhag ta hand om i hemmet.

Då vet du att en torktumlare har två filter. Det ena ska du tömma varje gång, det andra rengöra en gång i månaden. Annars får du ju börja prenumerera på nya torktumlare.

Electrolux vi hade idag :stuck_out_tongue:

Lite väl överdrivet, så snabbt fylls inte det filtret upp. Brukar tömma båda en gång i månaden och vår maskin höll över 10 år :stuck_out_tongue:

Ja, strunta i instruktionsboken. En riktig karl vet bäst själv.

1 gillning

Alltid!

Är det fler än jag som har en torktumlare som gör en “boll” av sängkläderna?

Hände aldrig med föreningens stora professionella torktumlare som - tror jag - snurrade åt motsatt håll ibland.

Våra byter håll då och då.

1 gillning

Inte alla, tänker jag.

Ja och jag skrev också man hört det ett tag nu :roll_eyes::heart:

Aaahh du tänkte så…

Det låter inte sunt, vad jobbar du med?

1 gillning