Måste köpa torktumlare vilken är minst värdelös?

Kan tro han jobbar på Teknikveckan!

6 gillningar

Tvättstugan ju!

Okej 10+ är ju inte värt att satsa på. Men köp inte billigaste skiten nu bara.. dåligt för miljön och resultatet.

Den första då den har värmepump. Den andra är kondens.

Åh satan det hade jag missat helt, tack!

1 gillning

Denna har fått rätt bra resultat i Råd & Rön.

Båda verkar vara kondens​:man_shrugging:t2:

Haha såg det jag också nu. Även den som @Mans_Hammarstrand länkade.

Jag läste det här:

1 gillning

Kan förövrigt meddela att jag fortfarande väntar på min nya tvätt/tork. Tog tydligen slut hos leverantören och får den levererad om några veckor, tur att min gamla maskin fick lite nytt liv :joy:

Det gjorde jag också. Blev misstänksam när de skrev ”värmepumpsteknik” och läste lite noggrannare. Enligt spec är det kondens.

1 gillning

Jag såg det när du postade. Det är ju falsk marknadsföring kan jag tycka. Att skriva så om en helt central funktion är riktigt dåligt.

1 gillning

Antar att värmepump är ett ”buzzword” som de hoppas skall sälja. Eller är det en riktigt klantig översättning​:man_shrugging:t2:

1 gillning

Haha ja alla lakan och örngott brukar retligt krypa in i ett av påslakanen och sen studsar en blöt klump runt där inne en stund innan tumlaren upptäcker det och stannar och piper frenetiskt :smiley: (Vi har Miele).

1 gillning

Vi får hoppas att han får lön iallafall. :joy::joy:

Vill du inte ha kondens?

Du skulle bara veta! Köpte en ny lamborghini nyss!!!

Du vet väl att det är jag som skriver allt på TV? Olika alias och grejer.

@JonatanHenriksson @MarcusThunborg alla är jag! Jag är till och med @Marcus_Attefors och @Esse! Och är du inte snäll så tar jag över ditt skrivande också! :wink: Får dock ligga i en aning då!

5 gillningar

Drar väl betydligt mer el?

Inte en aning. Vi har alltid haft kondens.

Vi har en sån här. Kung är den

https://www.tretti.se/vitvaror/torktumlare-skap/kondenstorktumlare/product/bosch-wqg2320lsn-serie-6/