Macro-objektiv till Canon EOS R

Nix, han har en tendens att justera värdet fast man inte bett om det. :joy::joy:

Haha okej?


Vad är det för fel på amazon? Tv?

Tror jag har bestämt mig för sigma 105 macro nu.
RF-objektiv kan jag köpa vid ett senare skede men ville ändå ha ”riktig” makro nu och den har fått bra betyg samtidigt som den har bildstabilisator.
Det enda jag inte vet är var jag ska köpa det för som man ser på mitt inlägg ovan är det billigast på amazon men på rubriken är det en tv?
Köper jag på cyberphoto är det en tusenlapp mer.

1 gillning

Vad ska du ha en svart 40 tums tv till :grin:

Texten och bilderna är ju rätt. Amazon är ju säkert att handla av om det går fel. Dua kan ju alltid maila Amazon och få bekräftat att det är ett objektiv de säljer.

Är det inte retur som gäller om man inte är nöjd med ett köp via e-handel ?

Eller så skiter jag i allt och köper RF 85 f2
Ja jag trodde jag hade bestämt mig men så trött på att hålla på och hade varit skönt att slippa använda adapter med när jag tänker på det. :roll_eyes:

1 gillning

Retur är så sjukt meckigt och har man fått en tv då med känns det måttligt knas eller? Haha.

Ja för det är ju inget bra pris på den TV'n. :joy::joy::joy:

Jag är inget stort fan av Amazon men känns lite märkligt med priset bara.
Och när det gäller mig skulle något garanterat bli fel ändå… :roll_eyes:
Sen har jag läst att Canon fått tredjepart att sluta sälja objektiv till RF fattningen och man kan ju undra vad det gör….

Sen fick jag tips från en shomme om sån här mojäng:

Jag skulle lätt hosta upp en tusing extra för Canon optiken över Sigmat. F29 är ju grymt.

Önskar bara det var så enkelt att någon kunde säga till mig att detta ska du skaffa och det kommer göra dig skitnöjd.
Brukar inte ha sån här jävla beslutsångest.

1 gillning

F29?

Det kan bli lite skeva kanter med den där vill jag minnas.

Bländare, där blir det skarp hela vägen vilket jag gillar. Är inte så stor bokeh fanatiker även om det kan bli riktigt bra i vissa lägen.

Vi pratar f2 nu eller till rf 85?
Det verkar ju rätt bra, enda klagandet jag läst är att den fokuserar segt på makro men det tar man väl manuellt ändå.

Liten bländare. Ger stort skärpedjup. Bra vid makrofoto.

Ja men har aldrig hört talas om f29 innan :joy:

Nej, det är ju lite ovanligt. :slightly_smiling_face: