MacBook Pro (2021)

Noterade nu att de har tagit bort den vita, tryckta texten i botten av skärmen där det normalt sätt står “MacBook Pro”.

Nya M1 Pro/Max:

Första gen M1:

HDMI 2.0 är inget problem. Frågan är om det är DP 1.4 - det är det inte i Mac Minin.

1 gillning

Sedan har ju iPad Pro och Macbook Pro USB medan iPhone har lightning så vi får se om Face ID och USB byter plats i framtiden :slightly_smiling_face:

Inte jag heller. Laptops/desktops är så 1984 :smiley:

Trodde de nya skulle ha bättre batteritid?

1 gillning

Tror de jämförde med tidigare MacBook Pro (Intel) då.

M1 kommer ju alltid vara mest strömsnål, så den blir nog omöjlig att slå.

1 gillning

Blir nog M2 som slår den.

Är av helt tvärtom tycke där.

Det är först nu och förra året, ca 9-10 år senare MBP är intressanta igen, har varit rätt dött sen första retina 2012.

Störta fördelar i mitt yrke är helt klart:
M1 från förra året som nu blivit Pro och snabbare grafik.
Ca 20t batteri tid.
Skärmen.

Beror helt på vad man behöver i sitt yrke/privat. För många kanske en iPad, och kanske även pennan, en del behöver pimpa paddan med tangentbord och touchpad, andra behöver en bärbara, andra en stationär. Är ju fint att kunna välja själv. men visst kanske känns lite 87…

Gillar verkligen “tanken” men en iPad, skulle vara nice om jag kunde köra det till allt jag gör, men iPad Pro är inte Pro ännu, kanske iPad OS 16, 17… blir.

Fint! Precis som på min 1:gen MBPr :heart_eyes:

1 gillning

Mycket intressant kring laddaren till 14" och 16" och kraft...

Ville få känsla över hur det känns… Jäkligt premium

7 gillningar

Småkul som skämt men i macOS kommer flärpen enbart gå ner i menyraden längst upp på skärmen.

4 gillningar

absolut…but still

Insåg att den gyllene medelvägen är MacBook Pro 14 med M1 Max med 24 kärnor och 32 GB minne samt minne på 1 TB för 37 495 kr inklusive avgiften till social välfärd.

6 gillningar

Verkligen premium! Med win, göögle och hög sorgkant + eltejps notch, fint! :laughing: bäst du skyddare dig!, flytta upp tejpen lite över kameran, i den där världen är du trackad deluxe :grinning:

hmm medel… känns lite mer åt topp konf :grinning:

Som hittat…

Är jag den enda som funderar över vilken makalös spelkonsoll Apple kan skapa med den teknik de har i dag?