MacBook Pro (2021)

Slutsatsen av de invändningarna är alltså att ni hade varit nöjda om Apple inte hade låtit skärmen vidgas så att det blev en flärp för kamerapaketet.

Och tjockleken på Ipad är för att den ska var möjlig att hålla utan att fingrarna kommer in på skärmen och triggar en “touch”

Så designmässigt går allt att begripa och jag har inga problem med de valen

Jag gillar att det blir “skärm” av nästan allt.

Japp exakt!

Men Gmail och Googlke Photos!!!

Det är det mest störande med den bilden:slight_smile:

2 gillningar

Är väl den som följer med XDR skärmen som man kan köpa separat. För små marginaler på macarna för att kunna skicka med den i lådan. :stuck_out_tongue:

Jag håller med, Google Photos är mycket bättre än Googlke Photos.

Det säger du bara för att du inte är inbjuden att betatesta Googlke. Ser fram emot att gå över från iPhone till Googlke Pixkel också. :upside_down_face:

2 gillningar

Freudiansk felskrivning eller autokorrekt? Det är en bra fråga :slight_smile:

Jag låter bli att rätta felskrivningen. Det blev roligare så där

2 gillningar

men då kan men ju nästan tolka det som att faceid aldrig kommer till macbook… vilket känns lite tråkigt.

2 gillningar

Säg aldrig aldrig – tekniken bakom Face ID blir antagligen tunnare när den utvecklas.

1 gillning

Är det någon som vet hur tunn tekniken bakom Face ID är?

Jag gissar att det kommer nästa år.

men får hoppas det. för nu går design före en grym funktion

För mig spelar det mindre roll. Datorn är alltid upplåst om man har en Apple Watch.

1 gillning

JerryRigEverything på YT pillade loss enheten i sin teardown av Iphone 13 Pro Max och den verkar vara nästan lika tjock som själva mobilen.

dump 4

3 gillningar

Inte lätt att hålla koll på tre saker :wink:

1 gillning

Ska även tilläggas att nya MacBook Pro knappast riktar sig till personer som inte har koll.

3 gillningar

Och det dom kollar på är ju kraften och portarna. :+1:t3:

1 gillning

Men om vi pratar personliga användnings områden så skulle jag gärna skippat kameran helt

1 gillning

Vad säger @Esse om att det är HDMI 2.0 och inte HDMI 2.1?

Bra kommentar här:

”Completely a bandwidth based decision.

There are almost certainly 4 TB4/PCIe4 channels. The fourth one is likely split between the SD card and the HDMI port (and perhaps a couple other peripherals, we’ll have to see what System Information says next week). HDMI 2.1 utilizes up to 48Gb, TB4 has a 40Gb channel. You do the math. Even with the SD card using only a lane or two, a lot of the HDMI 2.1 benefits wouldn’t be there.

On a side note, this is a good example of “you get what you ask for”. Instead of having the fourth TB4 port and the flexibility to do what we want with it, the dongle-haters have prevailed and now we lose the flexibility. SMDH.”

:+1:t2:

1 gillning