MacBook Pro (2021)

äsch du märker inte ens av den ju, ska ju kolla där uppe hela tiden?
Skulle påstå att det var ett smart drag utav apple betydligt mer skärmutrymme på sidorna ju.

Skulle vara snyggare med svart MagSafe.

Fint, matcha tbord och skärm

Hmm hur ska man kunna köra mag-safe med något annat än 67 eller 96w? trejdepart? Krascha processer som i visa program?

Hade en gammal 87w laddare från Apple sedan en 15" maskin. Som att den har USB-C med kopplade jag in min magsafe kabel i den.

Då kraschade ndoagent hela tiden ca 1-7 ggr per timme. Detta pga. macOS inte kunde identifiera laddaren trots att den visade rätt serienr m.m.

Om jag däremot kopplade den med USB-C till USB-C för laddning då fungerade den bra :slight_smile:

Så, bara att ställa sig på kö för en 96w som man kan ha här hemma vid skrivbordet för snabbladdning kostar 900kr men det är inte det som är illa utom det som är illa är att leveranstiden är 3-4 månader från Apple.

Edit:
Va kortare leverans på 140w så blir nog en sådan istället här hemma. jag gillar att ha laddaren fast där jag brukar sitta och sedan har jag en laddare med mig på språng så att säga. Hatar att koppla in och hur kablar i grendosor osv.

I do not agree

I see. Antar att du får vänja dig bara då :stuck_out_tongue:

Den jag beställde separat från Apple var också grå/silver hmm. Du kanske har fått något unikt där :smiley:

Inte fått än, såg på MKBD videon

@4:00

Ända som är lite surt är att det inte finns några bra sleeves för 14/16” än

vill inte…

Blir köp av en Alderlake istället.

Vakande intel nu att dela upp det lite på high och low efter Apple M1, eller något som legat i pipen ett tag?

Utvecklingskurvan på en CPU är nog lite längre än ett par veckor. Jag killgissar att Intel fick en oshit när apple ringde för några år sedan och sa de ska sluta köpa intel.
Så de har nog sysslat med den ett tag nu. Speciellt eftersom de också nu ÄNTLIGEN går på 10nm.

Tester visar Cinebench på nästan dubbla från M1Pro

De har inte kommit till laptop ännu så Intel har fortfarande tid på sig att göra oss besvikna.

Hoppas att de tar fram en ”enkel” processor utan fläkt som är lämplig för de något enklare bärbara.

Helt utan fläkt kommer no aldrig…

De kommer aldrig intel klara av.
Min m1 PRO har jag inte lyckats triggat fläkten på än :sweat_smile::joy:

Minns jag rätt så har air ingen fläkt. Fläktlöst vill väl även de som inte är så värst intresserade av datorer gärna ha🤷🏻‍♂️
Borde väl inte vara omöjligt?

Ingen fläkt på mina M1 Airs (en på jobbet och en privat).

Betydligt smidigare än min gamla Pro som jag hade på förra jobbet

Har aldrig hört fläktarna i min M1 Pro.

Funkar 96watt strömadaptern till nya 16” ?