MacBook Pro 13" M1 - vad är det här för magi!?

Ska vara en Mac mini M1 @Marcus_Attefors
Den som du ville ha.

Edit: @esse ville också ha två skärmar till en Mac mini.

Ahh! Det är ju nice!

Korrekt!

Fan va trist, behöver inte någon ny dator egentligen, men med alla lovord som östs över den så har man ju ändå vart lite sugen, hade vart kul att testa Mac om inte annat! Men då går det bort för min del i vilket fall tyvärr…

Nya tag när M2 kommer :heart:

1 gillning

Det verkar som M1 stödjer max två skärmar så har man en laptop så kan man bara ha en extern skärm. Därför som Mini stödjer två externa skärmar.

1 gillning

Yes, men jag har två Thunderbolt 27-skärmar, de har inte HDMI.

Det går alltså inte att ansluta två skärmar via Thunderbolt till Mac Mini.

Bra recension och M1 är verkligen imponerande. Jag tror det finns ett stort intresse att jämföra MBP M1 8 GB RAM mot motsvarande MBA.

Dels för att det är så valet kommer se ut hos många konsumenter och dels för det är intressant att se hur M1 presterar i med och utan fläkt.

2 gillningar

Enligt tester verkar det inte vara någon skillnad förutom att Air ”throttlar” vid längre belastningar.

Det finns flera tester på YT som visar att det inte är så stor skillnad i prestanda mellan dom.
Som denna

Faktum är att MBA M1 är overkill för vad jag använder den till men det betyder också att den kommer räcka många år åt mig.

Med Air får man dessutom översta tangentraden i stället för det där hemska jag inte ens tänker nämna med namn.

1 gillning

Ja det var också en av anledningarna till att jag valde Air.

1 gillning

Magin är: Intel Outside

Nu förstår jag inte? Det är väl 2 Thunderbolt uttag på mini?

Ja, men precis som på M1 Air och Pro går det bara att ansluta en skärm till dem. Mac Mini har stöd för två skärmar eftersom den även har HDMI.

Lurigt :face_with_raised_eyebrow:

Du kan få bild till en Thunderbolt-skärm och en HDMI-skärm.

Jag har två Thunderbolt-skärmar och 0 HDMI-skärmar.

Förstår din frustration :heart:

Eftersom Mac Mini inte har någon skärm i sig så var nog den “enda” lösningen med M1an för att få totalt 2 skärmar. M2a får säkert fler skärmar via Thunderbolt.