MacBook Pro 13" M1 - vad är det här för magi!?

Jag har kollat närmare på senaste MacBook Pro och hela recensionen kan egentligen summeras med ordet magi.

10 gillningar

Riktigt bra video :clap:
Älskade inledningen, riktigt kul :sweat_smile:

1 gillning

Vad kul att du gillade den, stort tack! <3

Imponerande men det är fortfarande en gammal skördetröska. Ser fram emot en ny iPad Pro.

Tycker att du borde listat avsaknaden av Face ID som negativt. Det har vi haft i flera år på iPad Pro.

Du har sämre batteritid, sämre processor och är betydligt mer inlåst! Men let’s save this for another moment =)

=)

Kan inte tänka mig att MacBook Air är särskilt bekväm att hålla i porträttläge och luta sig tillbaka i stolen för att läsa en längre text. Min iPad Pro byter snabbt läge mellan läsläge i händerna och att dockas vid tangentbordet på skrivbordet.

Folk har så tossiga jämförelser. MacBook Pro / Air är ju varken mer eller mindre en konkurrent till iPad Pro bara för att den har fått en processor i samma teknikfamilj :slight_smile:

Såklart inte, man skall älska båda - det är lösningen på allt!

Lite så. Fast jag älskar nog iPad Air mest! Och föraktar M1-datorerna allt mer och mer.

1 gillning

Vad är det som händer!

Två skärmar händer!

Han förhandlar med Huawei om mer betalt. :wink:

1 gillning

Ah ja den lilla detaljen är knas, går med 1080-skärmar men man är ju inget #djur

1 gillning

Allra minst hade Mac minin kunnat stödja två Thunderbolt 27":or. Då hade jag kunnat klara mig med 16 GB ram till och med.

Japp det hade varit drömmen faktiskt, men kommer säkert till M2 sen gissar att MBP 16" får det chippet och kanske även iMac.

Det lär det garanterat göra, där lär de ju överkompensera allt som M1 inte gör. Men jag hade liksom skickat 8000 spänn i Apple riktning här och nu i väntan på nästa chip om jag bara kunnat koppla in båda skärmarna.

Japp, du vet ju hur trött min iMac är och jag hade en dröm om att kanske byta ut den mot en Mac mini och dubbla skärmisar men blir att sitta still i båten ett tag till. Men oavsett vad så bådar framtiden gott!

Whaat? Så det går inte på något att att få en Air eller Pro med M1 att lira med 2st 1440 skärmar?

Enligt Apple insider så ska det gå bra att koppla in två 4K skärmar till en M1. How Apple Silicon on a M1 Mac changes monitor support and what you can connect | AppleInsider
Är det nåt som de missar?

De skriver ju också en skärm i artikeln du länkar?