MacBook Air M2 är den nya konsumentdatorn

Du kommer att klara dig bra med instegsmodellen. Instegsmodellen av gamla Air/Pro M1 som kom 2020 är fortfarande väldigt snabba för enklare användning.

För det du gör kan du ha gamla MacBook Air :slight_smile: Men sedan handlar det ju om utseende också.

Vill inte ha gamla Air. Eller gamla Pro

Mitt val var egentligen mellan Air M2 och MBP 14.

Var också väldigt sugen på Pro för skärmens skull. Men nya Air är en snyggare dator, och vettigare köp sett till vad jag gör.

Perfekta datorn för mig hade varit nya Air med Pro motion.

Pro Motion känns något mer än slössurfande och textfiler :slight_smile:
(Om du inte skriver jäääättesnabbt förståss!)

Vad tänker du? Det är väl främst när man scrollar det märks att skärmen har 120hz?

Snarare muspekarens rörelse :slight_smile:

Nu när man äntligen lägger ner flärpen på de kommande iPhone Pro modellerna så gör den återkommer till datorerna i stället.

Hade det byggt in FaceTime i flärpen hade jag kanske förstått det, men nu när det bara är en sketen webbkamera så förstår jag inte hur man resonerar. Ur ett designperspektiv så ser det väldigt "dated" ut.

Jag hoppas innerligen att det finns ett flärplöst alternativ när det är dags att ersätta min MacBook Pro M1.

Bara installera en app som döljer flärpen. Då blir skärmen i standardformat. Det är inte flärpen som sticker ner i skärmen utan skärmen som är dragen upp på sidorna om den.

Ja, den sköter sig väl såhär långt. Men det tog bra lång tid att få den.

Jag har alltid reagerat på att dom kallar den här serien för Air. Den riktiga Air,en var en 12" runt 900 gram. Och det var vad jag hoppades på innan den nya M1 kom.

Tror vi MacBooks kommer bli billigare igen?
Alla prylar har ju stadigt gått upp men som Air har ju ändå varit ”konsument” men känns inte riktigt så med priset.
Vad tror ni andra, kommer vi se att dom går ner i pris någonsin eller är det uppåt uppåt uppåt?
Bara något som slog mig.

Om vår valuta blir starkare, så kan vi nog säkert se lägre pris? :slight_smile:

Kan man väl hoppas på då kanske!

11-tum om jag får be :slight_smile:

Köpte min M2 Air på black friday. Fick den ca 5000 kr billigare än listpriset.

Men i övrigt lär vi inte se någon prisnedgång förrän kronan stigit i värde.

2 gillningar

Ja det är väl det som är den största boven i dramat men ändå så sjukt!
Var det hos Apple du fick den såpass billigt?

Elgiganten.

Apple brukar aldrig rea ut i egna kanaler.

1 gillning

Aah såklart, tyckte det lät lite konstigt. :smile:

Kan vara så att jag eventuellt ska byta arbetsgivare.
Sitter med en Macbook pro 14" (M1Pro) idag.
Priserna har gått upp på macarna och nya arbetsgivaren går med på en macbook air men inte pro verkar det som.

Sneglar en macbook air 13" (M2) med 16gb ram , behöver man ha 10-kärnig grafik eller räcker det med 8? MacBook Air 13 tum med M2-chip – midnatt - Apple (SE)
Jag är lite som @xms67, mest officepaketet och skriva saker.
Kan eventuellt behöva köra lite parallells desktop för windows dessutom.
Ser att det är länge sedan macbook air 13" uppdaterades, när kan man tro att en ny släpps?

1 gillning

Generös arbetsgivare som bjuder på en mac för vanligt kontorsjobb?

Eftersom du själv inte verkar veta vad du ska ha extra kärnor till duger det fint med 8-kärnigt. Du hade också klarar dig fint 8 Gb RAM skulle jag tro.

1 gillning