MacBook Air M2 är den nya konsumentdatorn

Långsammare men inte långsam.

1 gillning

Lightroom + 48 MP raw-foton + MacBook Air M1 8 GB = totalhaveri. Men redan vid Lightroom är det ju tjänstefel att satsa på en MacBook Air M1 8GB ram :slight_smile: Men det var den som fanns just åd

Alltid tjänstefel att välja instegsmängden RAM-minne på en dator som inte kan uppgraderas. :wink:

3 gillningar

Japp! Men om man inte kan välja på grund av komponentbrist och väntan på sin MacBook Pro M1 Max så hamnar man där och får uppleva att även M1-datorer drar korta strået :slight_smile:

Sedan är nästa fråga varför jag valde en kamera med så hög upplösning. Det enda som den är bättre att fånga på än min 12 megapixlare är brus :smiley:

Fast då övergår du ändamålet med datorn. Hehe.
Är som att dra ett tungt släp med en vanlig bil.

Frugan ska studera till lärare och kör en MacBook Air m1 8GB med 256GB disk och funkar klockrent för ändamålet (Word, teams, pdf osv) och kör 11250kr är det hur prisvärt som helst.
Hon fick ett presentkort på 1380kr med

Och när man talar om trollen. (Teams då, inte din partner)

Såg det genom Visual Subscription för ett tag sedan när det var vi preview.
Men nu verkar den fortfarande vara i preview då den inte har flyttas till production av någon anledning.
https://raw.githubusercontent.com/ItzLevvie/MicrosoftTeams-msinternal/master/defconfig

Jag var inne på Apple i Väla och jämnförde Air M2 med Pro M2 och var inte imponerad av Airen.

Tyckte Air M2 såg billig och plastig ut, Pro M2 hade mer Apple-kvalitet över sig.

Gillade touchbaren på Pro M2, smarta funktioner dyker upp där och finns en del appar som förbättrar den.

Sen har Airen funktioner som jag gärna hade sett att Pro hade fått som MagSafe laddning och bättre kamera.

Grejen är att ingen utvecklar för touchbaren längre. Den kommer inte att få någon kärlek framöver.

Fula ankungen så att säga!

Min kärlek ska den få! :smiley:

Jo, jag är nog inte målgruppen för Airen, då är det tur att de har Pro som sett likadan ut de senaste 5 (?) åren.

Skönt när inte allt förändras på samma gång :wink:

1 gillning

”Pro” då de som har M1 Pro och M1 Max är de riktiga Pro.

damn right walter white GIF by Breaking Bad

1 gillning

Fast det känns ju fel att köpa en Pro M1 max idag när M2 är släppt, även om de är snabbare på pappret.

Om man behöver den i dag så köper man den i dag. Det mesta verkar tala för att det inte kommer någon M2 Pro och Max förrän nästa år.

Vi vet inte logiken bakom namnsättningarna – M1, M2, Pro, Max, allt är bara olika beteckningar på samma grundprocessor. Nästa Max-processor kan lika gärna vara M3 Max.

Köp det som har högst prestanda för stunden

2 gillningar

Buy quality, cry once.

Nya MacBook Air blir en klassiker som kommer hålla och räcka till i många, många år. Det finns inget idag att jämföra med.

2 gillningar

Har fram tills nyligen varit inställd på en M2 Air med uppgraderat RAM, men har kommit fram till att instegsmodellen med 256 gb hårddisk och 8 gb RAM förmodligen redan är overkill för mitt slösurfande och enstaka redigeringen av textfiler.

Jag behöver inte betala extra bara för att jag vet om att SSDn är lite långsammare och för att jag är självutnämnd Apple-nörd. Jag lär inte märka någon skillnad ändå (förutom i plånboken).