LG OLED C1 och konsten att köpa en OLED-TV

Vägghängd är inget alternativ?

Nää :confused:

Fick tips på Sweclockers om hyllan Lack från Ikea, verkade stämma rätt bra i mått.
Jag och grabben fick dock till en snajsig tattarlösning med whiskeybok o nån list från köksrenovering. Kom precis över soundbaren och verkar stå stadigt. Får duga så länge :slight_smile:

Vad tror ni om att 77’ C1 kommer sänkas till nedåt 20kkr nu när C2 börjar närma sig?
Helt otänkbart eller finns det en chans?

Ser att B1 ligger på 23kkr och man kanske kan hoppas att den kommer ner en bit under 20kkr i alla fall.

Vi köpte en c1 i vintras till vardagsrummet, väldigt nöjd med den, men den är inte så snygg. Jag funderar på köpa en the frame ner ist, sen ta c1 till min Mancave och satte den på väggen över skrivbordet. Vad tror ni om det? Blir det för högt? Tänkte vrida fästet nedåt

1 gillning

Då skall du ha LG G1

Men så mkt pengar har jag inte :rofl:

Men du svara inte riktigt på min fråga :stuck_out_tongue:

Ja det är alldeles förs stort. Sälj C1 och hitta en G1 på fyndet.

1 gillning

Hade en Panasonic 32” tjock platt tv från 2000 som var Eisa vinnare 1999, kostade 18 000. Hoppade över plasma och led eran. Men så fick vi fiber för 6-7 år sedan och den gamla tv, n var inte kompatibel längre.
Oled hade börjat komma ned i pris så en FHD 55 fick det bli (55eg910v), vilken kanonbild! Vilken kontrast och svärta! Det blev ju inte sämre med min nya stereo NAD D3020 och B&W högtalare till. 14 000 kostade den tv, n, säljarna ville prångla på mig en UHD för 20 000 men jag tänkte att jag väntar lite tills 4K sändningar kommer ikapp.
Jag har länge bevakat LG,s Oled tv, n på prisjakt och nu börjar C1,an i 55” komma under 10 000. Har också funderat på 65” men vi sitter tre meter ifrån och det är tillräckligt med 55”. Däremot verkar inte C2,an vara en så stor uppgradering att det är värt pengarna enligt det jag läst.

Nej C1 var för bra :slight_smile:

Funderar på en 77 OLED från LG.
Samma pris på C1 som B2.
Vilken ska man köpa om man inte kommer använda tv:ns ljud eller inbyggda system?

C1 naturligtvis!

Bara tryck på knappen nu :joy:

Så fort Meijer har köpt den gamla

Vad har dom bättrat på i X2-modellerna jämfört med X1-modellerna?

Jag killgissade baserat på at B-serien har lägre specar än C-serien men det verkar i princip vara samma TV. B2 är teoretiskt lite bättre.