Las Vegas i juli med barn?

Vi funderar på att hälsa på frugans syrra som bor i Las Vegas i sommar på semester. Förutom att det är löjligt varmt där i juli är det någon som har varit där med barn i 6 och 9 års åldern?

Finns det mycket att göra för kidsen där och har ni i så fall några tips?

Det är galet varmt där den årstiden. Finns mycket att göra, men mesta är utomhus. Ridtur i öknen är skit coolt. men, som sagt... lite varmt.

1 gillning

Ja sådant går ju nästan bort med tanke på tempen där. Såg att det fanns nått utomhusbad som hette Wet and wild som man iaf kan svalka sig med någon dag.

yepp. De är dock sviiindyrt att gå på waterparks. Om din syrra är skriven där lär hon ha....vad det nu heter.. för vegas bor får rabatt på mycket.

1 gillning

Yes hon är skriven där så bra tips! Du som flyger kors och tvärs, tips på ställe för mellanlandning i USA där man kanske stannar 1-2 dagar? Jag har aldrig varit i USA och hade helst besökt NY 1-2 dagar och sedan flugit vidare till Las Vegas.

2 gillningar

NY vill du spendera ett par dagar i, 2 dagar åtminstone.

2 gillningar

varmt , ni kan ta in på något hotell med ”vattenland” nån natt nästa billigare än att besöka ett .. new york skulle ja flyga till spendera kanske 3 dagar , så mycket o verkligen se om man inte varit där men skulle rek 3 dagar för o inte bara ”next” !! de ända dryga me o flyga swe - new york e immigrationen.. tar allt från 3-7 timmar i kö … har man barn kan man alltid tjuvnypa så dom börjar gråta , då brukar man få gå före i kön , dom gillar inte griniga barn haha

1 gillning

Med barn skulle jag antagligen dra till Orlando 2-3dagar och vattenparker där. Hyr ett hus det blir billigare och bättre.
De har ju disney world också

1 gillning

ahhh den repan e ju kalas :ok_hand:t2::clap:t2:

1 gillning

NY alltid kul men förbannat dyrt, LV har ju inte så mycket för de som är under 21 men det har väl syrran koll på. Orlando som föreslagits har nog mest för barnen av dessa alternativ så där skulle jag nog hellre stannat istället för NY när man har barn med sig.

3 gillningar

Känns som barnen bara kommer vilja bada.

Boka två veckor och hyr bil och kör runt. Helt fantastiskt.

Orlando är väl typ theme-parksen's huvudstad så det är säkert grymt för ungarna !

Några saker jag hade tagit i åtanke när det gäller resebudget och smidighet (inte dom roliga sakerna kanske)
Om ni ska till Orlando några dagar och sen Las Vegas kommer det kräva en open-jaw och/eller inrikes flyg vilket kan kosta en hel del.
Ändå non-stop flyget MCO-LAS verkar vara med Spirit eller Frontier (USA's ryanair/wizz), de andra kräver byte.

Jag hade nog rekommenderat Los Angeles eftersom ni ska sen till Las Vegas.
Det finns några theme parks i och omkring LA. Six flags norr ut. Anaheim har disneyland om jag inte minns fel, sen i LA finns universal.
Ni kan hyra bil i LA och ha den där sen köra t&r till Las Vegas, och så har ni en bil i Las Vegas (Om ni nu inte kan låna av syrran)
Det finns många fler alternativ med flyg t&r LAX , speciellt så ni slipper ha ett byte inrikes i USA vilket kan vara lite jobbigt då det (endast på inresan) kräver att man går igenom imigration, tull och plockar upp för att sen checka in sin väska igen för att göra transfer.

3 gillningar

spydde lite i munnen när du sa spirit...

Kollade en snabbis i Amadeus och AA flyger från MIA så skulle rekommendera man tar en bil dit.

Skulle säga att Las Vegas på sommaren kanske är det sämsta stället i USA att besöka med barn. Las Vegas är inget ställe för barn överhuvudtaget. Och lägg till drypande värme på det.

Haha jag vet. Frugans syrra har abstinens och vill få dit oss. Men ja, varmt är det.

Vi har också Vegas som alternativ denna sommar. Hustrun har en kompis där med bra boende. Får se hur det blir. Är det inte för kallt, är det ju för varmt för oss svenskar..:sunglasses::sweat_smile:

1 gillning

Älskar Vegas...i 48t timmar...som vuxen... Det är verkligen 'sin city' och en lekplats för vuxna, men med barn i juli känns det sådär. Kan ni inte flyga in till Vegas, se hur frugans syrra bor en dag eller två och sen få med henne till LA? Inte så många timmar att köra och massor av skönt beach häng (och såklart annat).

Hatar Orlando...men fattar att det är kanon med kids...

Andra mellanlandningar är såklart NYC, men beroende på hur ni flyger är Chicago kanon och SAS flyger ju direkt på Toronto (från ARN) så det kan vara ett alternativ också.

Fast stilla havet är väl kallt även i juli?

Det heter Death (by uttråkade kids) valley av en anledning…

En av mina närmsta vänner med familj spenderade 4 veckor i Vegas och LA för några år sedan. For honom var det stora att de hyrde en cab och han var sjukt uppspelt över det. När han kom hem berättade han att de fick köra uppcabbat på dagarna för att det var så varmt.. :sweat_smile:

3 gillningar