Las Vegas i juli med barn?

Att köra Los Angeles - Las Vegas är inte döden... det är som att åka Stockholm - Göteborg. Har man åkt Stockholm-Göteborg några gånger är det många resor roligare att åka Los Angeles - Las Vegas om man inte gjort det tidigare.
Bara att köra i USA skulle jag gissa är en upplevelse för alla, allt från ödsliga landsvägar genom små samhällen till 6-filiga motorvägar med overpasses som går kors och tvärs.

Det finns saker att göra efter vägen , som är minst lika intresanta som att stanna i gränna för en jävla polkagris

Just sayin'... hälsar man på släkt som man inte träffat på länge och dom vill visa en runt så går dagarna väldigt fort, kombinerar man det sen med något mer resmål så blir det förmodligen en grym resa att minnas länge. Vädret lyckas alla klaga på , stannar ni hemma kommer det säkert regna eller vara för varmt, i Las Vegas finns AC åtminstonde och regn behöver du inte oroa dig för.

Jag säger åk, bara åk!

5 gillningar

Hakar på denna tråd eftersom många här verkar ha koll. Hur är New York för barnfamilj(9 och 11)på sommaren. Funderar på en vecka där men kanske är bättre att ta 3-4 dagar där och sen 3-4 dagar någon annanstans?

Skulle säga att New York funkar med alla åldrar. Vi var där med dottern när hon var 7 år och hon tyckte det var magiskt.
Vi åkte sedan vidare till Florida och Karibien.
Och frågar man henne var det en lika stor upplevelse som ställena på varmare breddgrader.
Vi var där februari/mars.

Det kanske är lättare när man bara har ett barn och är van att resa.
Vi såg också till att första dagen för henne var hennes shoppingdag. Och inte nog med det. Vi var tidigt ute på morgonen så hon fick öppna Disney Store på Time Square. :wink::joy:

4 gillningar

Jag har varit i USA 7 gånger och vill påstå att de bästa upplevelserna varit när vi haft hyrbil och tagit oss ur storstan. På Manhattan kör man inte bil, där förflyttar man sig med fötterna eller taxi. Vegas är samma sak om man är på strippen men många glömmer att besöka downtown vilket är där det började och de klassiska ställena ligger/låg. Orlando var trevligt med sina tema parker även för vuxna. Där hade vi hyrbil och drog till Kennedy Space Center. Min bästa USA resa var nog San Francisco, en mycket trevlig stad att besöka och utgå ifrån. Där var vi på Alcatraz sen med hyrbil till San Jose, 17 mile drive & Pebble Beach. Sen tog vi en avstickare på 25 mil inåt landet och hyrde en inmutning en dag och vaskade guld. Tyvärr fick vi bara några flagor men det var ju en kul grej.

7 gillningar

Dra ut till öknen på natten och titta på stjärnhimmelen.

1 gillning

Kan verkligen hålla med. På dom flesta orter/ställen i USA måste man ha bil för att ta sig fram. Har bilat runt på både väst- och östkusten i Florida. Även kört ner till Key West vilket verkligen var en upplevelse att åka över alla broar och öar.
Är ju lite på Bucketlist att köra kustvägen från San Francisco till LA och sedan vidare ner till Tijuana.

3 gillningar

Lite bilder att inspireras av från San Fransisco trippen vi gjorde 2014, slätrakad och fin. :joy::joy:

http://watchwallpapers.com/sfs2014.htm

6 gillningar

Just NYC och Manhattan skulle jag nog inte välja att åka till på sommaren. Att turista i en storstad i sommarvärme tycker jag är hemskt, eftersom man går så pass mycket så är man konstant svettig och känner sig bara äcklig, men det är vad jag tycker :stuck_out_tongue:
Jag har varit i NYC två gånger, en gång i december och en i april, december var helt klart favoriten, lite kyla, snö, julbelysning, hockey i MSG, det är riktigt mysigt!
April var okej också, blandat regn och sol och när solen kom fram blev det snabbt varmt och fuktigt.

Som många här säger så är USA ett grymt land att bila i , försök att inte åka på dom stora Interstatsen utan leta rätt på någon highway/landsväg , oftast mycket mindre trafik och så går dom igenom mindre samhällen vilket är rätt intressant att se.

Sen vart man ska åka på sommaren, eller vilken årstid det nu är, beror helt och hållet på vad man är intresserad av. Mina fördommar om vad en generisk barnfamilj vill göra :grin: så skulle jag säga Florida, antingen väst (mellan Tampa och Cape Coral typ) eller östkusten vid havet och hyra ett hus där och ha som bas, hyr en bil för att åka till något outlet för shopping, stranden för bad sen ta bilen till Orlando för att gå på någon nöjespark. Men det här är ju då utifrån fördomar från mig, det är ingen resa jag själv gjort :stuck_out_tongue:
Är man okej med någon timma extra flyg så går det ju att göra samma typ av resa till Californien, men som någon nämnde här tidigare kanske inte havet är så varmt (jag vet inte) .

Fick jag en vecka i sommar så skulle jag nog åka kustvägen Seattle - Los Angeles, hade jag 2 veckor hade det blivit T&R Vancouver-Anchorage/Fairbanks och Denali National Park :drooling_face:

2 gillningar

Jag har bott många år i USA och rest väldigt mycket, framför allt i jobbet, och generellt sätt skulle jag säga att det är kul att komma utanför storstäderna men såklart svårt om man åker till USA för första gången.

Eftersom den naturligaste flighten från Sverige är New York så kan det kanske vara bra att veta att tågförbindelserna i nordöstra USA är bra så det är enkelt att från NYC ta sig till Washington DC eller Boston. Det är också relativt korta avstånd så till exempel kan man köra bil upp till Maine-kusten på 4-5 timmar.

1 gillning

Ah just det, Los Angeles ligger mycket mer söder ut än jag hade i huvudet.

Vi körde bokstavligt talat genom Death Valley nästan hela vägen :slight_smile:

1 gillning

hur blev det med denna @Marcus_Attefors Ska du åka?

Nope vi siktar på att åka dit till hösten eller vintern istället. Blir för varmt för kidsen och vi hittade inte supermycket barnaktiviteter där så blir Gotland istället =)

3 gillningar

Exakt. Nercabbat är inte så kul där som här

Bra val!

1 gillning

Fungerande AC viktigare än cab där. Kommer det en Taxi men nervevade fönster har han inga kunder. :rofl:

3 gillningar