Lagar och regler i bostadsrättsföreningar

Blir så jävla trött på människor som inte kan acceptera när dom gör fel utan ska börja argumentera. Vi har klara regler i vår Brf att motorvärmarkabeln INTE får sitta kvar i stolpen när den inte används. Då plockas dom in till exp och man får hämta ut dom. Nej då det ska börja tjafsas. Inte undra på att man inte har någon större tilltro på mänskligheten @Hakan_Ander :wink:

2 gillningar

Är ju bästa stället att förvara kabeln på ju :wink:

3 gillningar

Bästa stället är ju kvar i fronten på bilen när man kör iväg, så den släpar med!

2 gillningar

Regler är till för att brytas ibland. Om det blir till något bättre.:+1:t3:

vad är det för skumma regler?!?!. ska man plockamedsig sladden varje gång som ett djur?

3 gillningar

Elsäkerhet. Skulle något hända är föreningen ergo styrelsen ansvarig.

låter långsökt…
Men aja, vill man skapa sig ovän med de som bor i huset så är väl det ett bra sett.

4 gillningar

Vi måste följa lagar och regler. Väldigt enkelt.

1 gillning

Man behöver väl inte ta deras sladdar för det?.

Vad ska vi göra tycker du för att dom ska uppmärksammas på regler vi är tvungna att följa? Det är inte så att vi stjäl dom utan dom återlämnas med information om vad som gäller.

Får du din powertrip på att samla in folks egendom… U go nuts.

Varför tror du att jag får en powertrip av det? Jag vill inte men måste. Som föreningen har vi ett ansvar att följa lagar och regler. Finns en skola, dagis och förskola precis bredvid oss. Skulle ett barn få ström i sig blir förening ansvarig. Då tycker jag det är en enkel sak att plocka in kablarna och informer om det olämpliga. Men det som gör mig sur är personer precis som DU som argumenterar emot och som inte förstår :joy:

5 gillningar

shit vad du trippar nu…

3 gillningar

Det får du tycka om du vill :kissing_heart:

1 gillning

Vårt största problem är att folk inte orkar gå in i miljörummen utan slungar in sop påsarna med följd att de landar på golvet. Inte fan plockar jag upp och tar hand om dessa. :joy::joy::joy::joy:

Såhär såg det ut i vårat soprum för några veckor sen… Jag sitter i styrelsen och vi försöker jobba fram någon form av straff för att folk inte slänger i rätt kärl/sorterar.

bild

1 gillning

Där ser det ut att man skulle behöva jobba på att tömma oftare eller skaffa flera kärl. :joy::joy:

Våra är inte överfulla, ändå ser det ut så där.

3 gillningar

Det här är 2 dagar efter tömning. Inte flyttat in fler än tidigare, enda skillnaden är att det är fler yngre som bor här nu och de skiter i att sortera eller sorterar helt fel, därför blir det så fullt med en gång. Vi har fått det lite bättre nu med lappar i alls brevlådor med hot om hyreshöjning pga att man inte kan sortera och då måste både fler kärl och tömningar till.

Vi tömmer en gång i veckan och det funkar, men som sagt folk är lata.

2 gillningar

Ni kan väl ta något från folk?. Jacko lär ha en process på hur man gåtillväga med det.

1 gillning