Kritik mot fotbolls-VM i Qatar

USA är kvalificerade och spelar i samma grupp som England och Iran.

Ahaaa!!..då har jag en anledning att åkadit och titta :slight_smile:

Trenden verkar vara att det är bara ekonomiska stormakter och diktaturer som får fotbolls-VM och OS. Det senare antagligen för att de ekonomiska stormakterna vill ha affärer där. Helt förkastligt.

Nästa VM är väl i NA och LATAM? Så man får hoppas de skärpt sig.

Ja, USA, Mexiko och Kanada anordnar VM tillsammans.

OS framöver är i Milano, Paris och Los Angeles.

1 gillning

I bland (men inte särskilt ofta) kan jag känna en saknad av att inte ha några som helst känslor för ett lag/person, i någon sport öht, med det sagt så har jag gillat stora mästerskap typ OS och VM.

Men sedan SVT/SR förlorat sändningsrättigheterna finner jag inget nöje med dessa heller. Alla dessa reklamavbrott och att presentatörerna är där för att de är känd på något sätt och inte för att de är duktiga på att referera.

Och att detta skitland nu får vara värd gör turneringen än mer intressant.

1 gillning

På allvar? Sponsra dem mer?

får jag inte titta på fotboll?

Jag vet inte var du hittade ett påstående i mitt inlägg :slight_smile:

Du får ju självklart själv bestämma vem som ska få dina pengar :smiley:

När du skriver så som du gjorde är det lätt att tolka det som att du inte tycker jag ska göra det.

1 gillning

Där har du helt rätt, min åsikt är att man inte bör sponsra dem genom att betala för att få gå på VM-matcherna. Dock gör var och en sina egna val, det är endast min åsikt ovan och jag har ingen rätt att bestämma över någon annan :slight_smile:

I morgon kunde det ha varit öppningsmatch i VM om det spelades någon annanstans. Hade varit början på en spännande VM-sommar.

2 gillningar
1 gillning

Kom att tänka på detta idag. Sonen frågade hur många som dog vid bygget av arenorna..:disappointed_relieved:. Det senaste året har varit så ledsamt för fotbollen att den enda strategi jag kan komma på är att blunda. Det är hemsk och gör mig inte mindre sorgsen. Självklart bidrar jag med en personlig uppfattning, men mer konkreta åtgärder skulle bestjäla mitt liv på ett så viktigt innehåll att jag inte kan tänka mig det. Jag kan dock inför mig själv trösta mig med att jag var aktiv inom "idrottspolitiken" ett tag och försökte påverka det som gick att påverka.
Kanske blir en bekant till mig ordförande i SvFF nu, även om jag inte tror valet faller på honom, och då kommer jag få en kanal som för mig personligen fyller hålet i hjärtat. Det kommer säkert inte spela så stor roll vad jag säger, men ytterligare en tröst ändå. Man måste kunna skrika i vacuum om man ska stå ut.

4 gillningar

Jag höll på att skriva ett långt inlägg ang hela Qatar situationen men insåg att man går off topic ggr 100 om man gör det.

Men i grunden tycker jag det är helt galet att Qatar får ha VM. Mycket för Qatar inte är en fotbollsnation.
Sedan att de inte kunde ha själva VM när VM ska vara....är också upp åt väggarna.

Jag hoppas FIFA lärt sig en läxa och inte gör om detta.... fast, money talks

4 gillningar

@Stefan_Sandstrom

Det är din absolut sista mening som är grejen.

Hela FIFA, liksom UEFA, är så korrupt. Det är så vidrigt att det liknar ingenting. De har absolut noll intresse av att gynna sporten om det inte råkar sammanfalla med att gynna deras plånböcker.

Technology set to be part of Premier League from 2023-24

jag har tänkt på en sak.
Alla säger de ska bojkotta FotbollsVM... Och det är total shaming om man säger man vill titta.

Borde inte denna tråd stängas?

Eller är det tomma ord från många?