Kritik mot fotbolls-VM i Qatar

Kommer inte att se en minut av VM men jag diskuterar gärna VM.

4 gillningar

för att Sverige inte är med eller för du bojkottar hela grejen?

För att Italien inte är med och för att jag bojkottar.

2 gillningar

Samma här, kommer inte se en minut från detta sjuka öken-VM.

1 gillning

Jag kommer säkert se en eller annan match. Men en hel del av glädjen är ju bestulen.

:fu:t2:FIFA

2 gillningar

Folket kan väl bara bortse från att människor dött så länge de får ha sitt vm och FIFA fått sina pengar.

Helt sinnesjukt att ett nation som Qatar ens fått möjligheten att delta i det här.

7 gillningar

Ser fram emot juni 2026 och VM i Nordamerika. Årets VM är en skamlig parantes i VM-historien – finns inget att se fram emot med detta.

2 gillningar

Sommarnätterna 2026.

2 gillningar

Bojkotta skiten.

3 gillningar

Det är så sharialagar fungerar.

1 gillning

VM är alltid något speciellt, ända sedan man såg magin i VM ’86 och många turneringar därefter.

Denna gången är det för jävligt, på så många plan. Jag hade själv hoppats kunna säga efter detta VM att jag inte såg en enda sekund av det men sannolikt kommer man se något…ska dock se till att det blir så få minuter som möjligt.

4 gillningar

Det kan inte vara svårt att låta bli att titta på om man fortfarande har empati med andra människor.

2 gillningar

Kommer inte se en sekund.

1 gillning

Med tanke på hur man blir matad med det i alla möjliga kanaler så, jo.

Håller med om att det är för jävligt på alla plan.
Grabben här hemma har dock ett relativt nyfunnet fotbollsintresse och han peppar till max inför VM nu.

Man slits ju mellan att bojkotta skiten med all rätt och att uppmuntra grabben i hans nyvunna intresse, så det blir inte enkelt..

1 gillning

Det kan bli lite oundvikligt på nyhetssajter. Det kan jag inte styra över tyvärr.

Det är ju det jag menar, samma med sociala medier och nyhets- och sportsändningar.

Man får göra sitt bästa. :slight_smile: