Kritik mot fotbolls-VM i Qatar

Ja, 100% ointressant VM. Spel på vintern mitt i en jävla öken. Låtsas-VM.

Skönt allsvenskan kommer igång nu och landslagsmässigt ser vi fram emot ett riktigt VM nästa gång, dessförinnan ett EM.

Btw, du som gårdare kan fan inte vara nöjd med Danielssons och Karlströms insats…jisses vad uselt.

Karlström gjorde en bra match, men ett misstag som ledde till straff.
Satan vilka bollvinster han gjorde på mittfältet, påminde om en yngre men starkare Ekdal.

2 gillningar

Du framställer nu Ekdal som en stor fotbollspelare, är det så du menar?

Ekdal har varit bästa innermittfältaren i landslaget senaste åren. En landslagsspelare är en stor spelare i jämförelse med oss två

Att vara bästa innermittfältaren i svenska landslaget säger inte så mycket, ingen direkt måttstock.

Att göra en jämförelse med två människor som inte spelar professionell fotboll är ju dödfödd. Löjligt, det måste ju även du hålla med om? :slight_smile:

Men hur ser din måttstock ut? Ska man slåss om topp 1 i världen eller topp 3 eller 5 för att anses som bra?

1 gillning

Jag tänkte innan jag skrev inlägget:" jag försöker skriva ett inlägg som @zinned inte svarar i otrevlig ton på".

Men nej, det går inte att skriva något till dig utan att du ska klaga och vara otrevlig.

Att göra en jämförelse med två människor som inte spelar professionell fotboll är ju dödfödd. Löjligt, det måste ju även du hålla med om? :slight_smile:

Att som lönnfet småbarnspappa sitta och raljera över hur dåliga professionella fotbollsspelare är när man själv blir genomsvettig över att gå två trappor tycker jag är löjligt.

Ha det gott och hoppas du inte är lika kritisk mot familj och vänner...

3 gillningar

@bjorsi

Vi är två personer som diskuterade landslagsspelares kvalité. Ingen av oss var otrevlig utan vi yttrade endast våra åsikter. Att vi inte anser samma sak är inget att reagera på, det är helt ok att tycka olika.

Däremot gör de ett undantag för alkohol, som kommer att serveras på speciella områden. Där var religionen inte lika viktig tydligen.

3 gillningar

Så kallat fingertoppskänsla…:sunglasses:

3 gillningar

Som sagt, de kan dra åt helvete.

2 gillningar

Kan inte alla bara bojkotta detta VM?

3 gillningar

Vad är foboll?

image

1 gillning

En protest från tryckfelsnisse.

3 gillningar

Eftersom sverige inte kvalade så kan jag också tycka det ska bojkottas.
Men kan tycka det är viktigare att bojkotta FIFA som är så gav fotbolls VM till Qatar

Du bor ju nästgårds. Bara ta kamelen över.
Hejjar du inte på USA?

De kvalade väl inte heller? :man_shrugging: