Köpa bil

Beror på vad man tycker är dyrt. Allt utom hemmaladdning kan väl klassas som dyrt då.

AC laddning för 3kr/kWh är ju inte så farligt. Men om man ska AC ladda en elbil så lär man ju få stå där hela dagen. Men om man ska DC ladda en elbil för 8-10kr/kWh så blir den ju lika dyr som en fossilbil, så jag har svårt att räkna hem kalkylen vare sig ekonomiskt eller smidighetsmässigt när man inte har möjlighet att ladda hemma.

Nu pratar du om fantasipriser.

Laddar DC för 3,90kr/kWh. Ionity DC för 3,15kr/kWh.
Hos Tesla kostar det ~4,5kr/kWh.

Om du har ett abonnemang du tecknat före ett visst datum ja. Tecknat du ett idag är det helt andra priser. Elbil är inte för alla helt enkelt. Kommer säkert vara tvungen att skaffa elbil en vacker dag, men än så länge så finns det för min del bättre alternativ.

Vad betalar du i månaden för din Polestar förresten? Gissar på att den inte är helt gratis. Jag hade gärna haft en om det gick att få för ett vettigt pris och jag hade haft möjlighet att ladda hemma.

Du kan teckna Tesla när som helst. Andra nätverk kommer garanterat dyka upp i höst/vinter och pressa priserna. Med Plugsurfing betalar jag 3,53kr/kWh på Ionity DC tills vidare utan månadskostnad.

Betalar 4900/mån inkl. försäkring och service för min Polestar 2 2022, LRSM med Plus och Pilot-paket.

Jävla bra pris.

5200 har jag, SMSR med pilotpaketet. 2500/mil år.

Helt sjuka priser om man skulle leasa idag.

1 gillning

Jag skaffade appen Plugsurfing också, men för mig står det drygt 9 kr/kWh på IONITY, behöver man göra något för att få det lägre priset eller är det pga att du har Polestar?

Låter sjukt billigt. Gissar på att det är omöjligt att få det priset idag?

Helt säkert, bilarna har gått upp i pris samt deras priser reflekterar också bonusen på 50k eller 70k vilket man inte får om man köper nu.

2 gillningar

För att man har Polestar.

1 gillning

Ja det är inte möjligt idag, så jag hade flax för ett år sen. :grinning:

Det är ett kanonpris det med!

1 gillning

Visserligen heter tråden 'Köpa bil' men det har ju varit lite säljsnack också...

Skickade in för värdering av vår bil till några tjänster igår. Några var klart låga men vikoperdinbil gav ett riktigt vettigt pris och jag väntar på Cardrop och Riddermark för att dubbelkolla att det ligger bra till.

Riddermark skulle jag undvika, de brukar alltid skambuda. Viköperdinbil kanske ger ett ok pris men du kommer bli mailbombarderad i all evighet. Cardrop var däremot väldigt seriösa enligt min erfarenhet. Vad har du för bil, årsmodell och miltal?

För mig gav Riddemark omkring 10-30% bättre än de du nämner.
Med facit i hand hade jag kanske kunnat få ut lite mer. Tror vår bil var finare än de själva anade och jag blygsam perfektionist, hade nog lönat sig om de sett den live.

KVD verkar bäst tycker jag om jag ser till vad jag fick för respons från de olika bolagen. Nu har jag insett att vår bil är för gammal för handlare så de ger för dåligt eller inte intresserade så jag behåller den som extrabil istället.

Skicka förfrågan till flera, sen berätta för handlarna vad(om) ni fått för bättre bud och låt dom kontra och börja buda mod varandra, jag ökade upp priset så med 10% mot första budet jag fick

Orkar inte strula med dessa handlare, för lite pengar.

Kan leva med lite mailbombing om det ger extra pengar. Snackade med Cardrop idag och får se vad dom kommer in med för pris på måndag.

Vi har en 2017 Mazda 6 som bara gått 3400 mil.

Ja, lite så jag tänker. Det känns som om det är ganska stor skillnad på vad dom erbjuder. Men också vilka uppgifter dom tar in från början.

Varför har ingen frågat vad läderhassan är än? Om du skyller det på autocorrect nu.. :joy::rofl:

1 gillning