Köpa bil

Borde väl gå att lämna tillbaka den innan 1500 och börja på en ny period? :joy::joy:

Om inte milen är kopplade till din person istället för bilen.

1 gillning

Ingen risk med vår körning. Legat på 1000mil/år våra två år med Kian (synd att man inte får pengar tillbaka för undermil).

1 gillning

Ja, då är det ju lugnt med det. Om du ska beställa en, räkna dock med en dryg månads leveranstid, stod 4-6 veckor när jag beställde min, fick den efter 5.

Har ni ingenting tillbaks på undermil?
Vi fick tillbaks när vi lämnade tillbaks vår Audi i våras.
Men hälften gentemot vad övermilen kostade och max 500 mil, så det blev inte så mycket av det.
Vi hade kört kanske 2300 mil av 5250 när vi lämnade tillbaks den.

Kia (eller Förenade bil) har inte undermil i sina avtal.

Jag hade det på en Kia, men då som förmånsbil och via CarFleet, så är nog olika för vad har man för avtal

Tack! Det där gjorde mig ju inte mindre sugen. Körde plugg in hybrid i 6 år, två olika modeller, när de normalt gick max 40-45 km. Hade en bränsleförbrukning på 1,8L/100 km över dessa 6 år.

Vill ju ha en Tesla Y(erkänner) men har väldigt svårt att mentalt motivera det priset. Trots att en Y blir billigare än min nuvarande bil.

Jag tror @zop får ta bort alla inlägg om bilar innan du kommit till insikt :nerd_face:

1 gillning

Med allt detta velande så borde det vara en velociped med bautalås som gäller. :joy::joy:

3 gillningar

Insamling av underlag min kära Watson..:male_detective:

Kör på, du kommer inte bli besviken. Du har väl en Polestar nu? Får man fråga vad den kostar med allt utom el inkluderat per månad?

Faktum var att jag var precis förbi Mall Of Scandinavia och kikade i BYDs showroom, fick klämma o känna på en BYD Atto 3, kändes faktiskt ganska trevlig, dock kändes den liten jämfört med lynken. Kollade vad de hade för privatleasing alternativ. Fick pris på ett 18 månaders kontrakt på 5 885 kr/mån med service, vinterdäck, försäkring och 2500 mil att köra på dessa 18 månader. En dryg hundring billigare än Lynken i månaden men jag vetetusan, är ju så nöjd med min Lynk så jag tror jag passar.

Nej, jag har en Volvo XC60 B5 bensin.

Aha, ja då förstår jag! Sopparäkningen på en sån är ju inte så kul. Men du kan ju beställa en Lynk&Co och testa en månad och se vad du tycker :blush: Går ju även att boka in en provkörning vid deras showroom vid St Eriksplan. Jag hade aldrig ens suttit i en sådan innan jag fick min men chansningen gick ju hem!

1 gillning

Hur är storleken på en Lync? Vi har en Kia ceed kombi idag, behöver få plats med barnvagn 3år till :sweat_smile:

Låter ju som ett bra pris , eller har jag fel uppfattning?

Jag vet inte riktigt vad jag ska jämföra med. Skulle tippa på att lastutrymmet är i paritet med en Ceed SW. Men kupén är nog större, jag är 186 lång och jag får plats i baksätet bakom mig själv så att säga. Borde inte vara några problem att få in en barnvagn i kofferten.

@Bjorn menar du BYD eller Lynk?

BYD :slight_smile:

Ja, priset var helt okej. Men vet inte om jag är redo att binda upp mig 18 månader på en elbil. Med tanke på att jag inte kan ladda hemma så blir man väldigt beroende av publika laddare.

1 gillning

Men du laddar ju i flera timmar nu med din hybrid, med en EV hade du bara behövt en halvtimme så hade det varit klart.

Om man hittar en dyr DC laddare ja. Men finns inte många såna i närheten och dessutom är de ju som sagt dyra.