Komponentbristen

Det kan visst vara så här i något år till. Minst ett halvår sägs det.

1 gillning

Kul när man får sitt 3080 sen bundlat med det näst nyaste spelet i spelserien. =)

1 gillning

Såg på CNN nyss att det tog ca 5sekunder innan samtliga rtx3060 var slutsålda hos Tex Newegg…

ledsamt…

edit: Finns hur många somehelst på ebay…

1 gillning

Avbeställde mitt 3070 nu - inser att mitt 1080 klarar att visa Tradera.se lika bra - använder mest min nya speldator till att skriva ut saker i praktiken.

1 gillning

x-com ser magiskt ut på ett 3090 kort… :roll_eyes:

men du har helt rätt. Det var ju det som var besviken när jag köpte äpple m1 air: Excel,mail och youtube ser likadant ut som min surface book…
samma sak som när jag böt till Samsung s21…

Men har knasiga förväntningar att saker ska bli bättre.

8 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Apple vs Resten (fd iOS vs Android)

För övrigt en väldigt intressant diskussion om Apple och grafikkort i senaste The Talk Show med Gruber och Siracusa.

Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Apple vs Resten (fd iOS vs Android)

Spännande nu om det verkligen bara är 10 dagar innan mitt kort finns i lager

image

Ganska exakt ett halvår sedan jag beställde.

2 gillningar

ååhh spännande!! :slight_smile:
Jag mitt 3080 kort är fortfarande ETA unknown. Har även ett 3070 och 3060 på beställning.

Men köpte en Lenovo dator med 3070 kort som jag togut kortet och satte i sonens gaming rigg. Så har en Lenovo som står utan kort. Ganska fin maskin iofs…borde använda den till något

2 gillningar

Ni som håller på med grafikkort och spel ska tydligen se upp för månadens Windows-uppdatering:

Inet uppdaterade i helgen. Framflyttat två månader. :rage:

image

Min andra beställning blev flyttad fram till augusti…

1 gillning

Men fy fan så trött man blir :frowning:

Visst var det 3080 kort?

Japp Asus TUF till Juli och MSI Ventus till Augusti.
Augusti är nästan ett år efter beställningen.

1 gillning

Kryptofolket har hittat en ny produkt som dom kan köpa upp allt utav. Hårddiskar, börjar blir riktigt svårt att få tag på. Dom köper allt, till och med dom svindyra NVMe diskarna på PCIe kort. Dom används till något som heter Chia crypto.

1 gillning

Vilket vansinne.

Veckan som gick har tömt mitt lager på stora mekaniska diskar, snabba NVMe stickor och PCIe-kort. Finns kvar lite vanliga SSD SATA i mindre storlekar. Okända nya leveranser från distributörerna.

Hårddiskar sa du? :joy:

4 gillningar

Fick ny “info” idag…
Kommer hinna gå ett år innan man får sitt kort och CoD-spelet som var bundlat kommer att vara det inte vara det nyaste längre… Trött man blir.

tror du detta år?

edit: Det hade ju varit kul om man fick veta på vilken tur man stod