Komponentbristen

Kryptofolket har hittat en ny produkt som dom kan köpa upp allt utav. Hårddiskar, börjar blir riktigt svårt att få tag på. Dom köper allt, till och med dom svindyra NVMe diskarna på PCIe kort. Dom används till något som heter Chia crypto.

1 gillning

Vilket vansinne.

Veckan som gick har tömt mitt lager på stora mekaniska diskar, snabba NVMe stickor och PCIe-kort. Finns kvar lite vanliga SSD SATA i mindre storlekar. Okända nya leveranser från distributörerna.

Hårddiskar sa du? :joy:

4 gillningar

Fick ny “info” idag…
Kommer hinna gå ett år innan man får sitt kort och CoD-spelet som var bundlat kommer att vara det inte vara det nyaste längre… Trött man blir.

tror du detta år?

edit: Det hade ju varit kul om man fick veta på vilken tur man stod

Ni får lägga beställning på Ti korten istället och i väntan på de så kommer klart 4000-serien att annonseras. :laughing:

Gissa vad detta är! :grinning:

Ett 3080 som du kommer flippa på Ärliga esse?

1 gillning

3070 som kommer mysa i min NZXT H1 :slight_smile:

1 gillning

åhååå… den lådan är väldigt fin!!. Men det har varit problem med att de börjat brinna. Har du fått reperations kittet?

Nej risken verkar bara vara teoretiskt.

Tillräckligt teoretiskt för att du får en fix av dem.

Edit: Kollade JayzTwoCents när de återskapade det…var ganska lätt hänt

Har inte orkat engagera mig men fyllde i formuläret nu, tack för hjälpen :slight_smile:

1 gillning

Jag vill inte du ska dö :heart:

1 gillning

Jag är lika odödlig som mitt stenhus.

1 gillning

Men åter till saken: Hur länge stog du i “kö” för att få ditt 3070 kort?

5 minuter. #essetheinfluencer

4 gillningar

Någon annan kund skulle precis hämta ut sitt när de fick veta att det gått i retur. :wink:

En tår rinner ner längs min kind…
Inte för att du fick en tilldelning utan att aldrig kommer uppnå samma sociala status som esse…

Jag får nöjja mig med mitt fattiga 3090 kort.

2 gillningar