Klarna, GDPR och övervakning

Inte alla men det har blivit mer vanligt att även våldsbrottslingar har med sig en scarfs i bakfickan när de är ute och festar som de snabbt kan maskera sig med…

1 gillning

Skulle jag definitivt inte säga, utifrån alla de fall jag ständigt ser/läser om/matas med i olika flöden.

I de olika koll FB-grupper jag följer dyker det då och då upp bilder från övervakningskameror som fångat inkräktare. Väldigt sällan man ser ansiktet. Huvtröjor, kepsar eller något för ansiktet verkar blivit standard.

Varför finns ingen GDPR-bubbla? :laughing:
Dessa trådar passar väl inte direkt in på Samhällsbubblans beskrivning av @Esse.

Det är sant men långa fängelsestraff avskräcker inte. De gör bara att man får en större fängelsepopulation som kräver mer resurser av samhället. Bättre att lägga de resurserna på att se till att folk inte hamnar i fängelse och de som hamnar där inte gör det igen.

1 gillning

Flyttade den här tråden till Samhällsbubblan för att frågor om övervakning tenderar att bli en politisk diskussion.

Avskräcker vissa, långt ifrån alla. Det primära anser jag vara att skydda laglydiga medborgare och så länge de blir lagförda så uppfylls det. Ja, det blir fler på kåken och kostar mer pengar men det primära uppfylls iaf. Samtidigt så utesluter detta inte att man också jobbar på att de inte ska hamna på kåken i första läget.

Igen, det viktiga är att skydda de laglydiga medborgarna. Jag bryr mig inte ett uns om brottslingarnas väl och ve.

Det är därför kameror också ska utrustas med tazers.

1 gillning

Vad är tazers?

Tror @Stefan_Sandstrom skämtsamt menar tazer som i elpistol (elstötar) :sweat_smile:

1 gillning

Haha…:grin:. Det vore något…:sunglasses:

yepp… tänkte först ett vapen av annan sort men, Det kanske är fel att låta hemlarmet mörda inbrottsfolk :man_shrugging:

1 gillning
1 gillning

Laser !

1 gillning

jaaaaaaaaaaaa att jag inte tänkte på det.

1 gillning
1 gillning

Härligt med ett parti som är rätt ute i den här frågan.

SD och V går hand-i-hand? Sen gammalt, två extremer. :joy:

För inte så länge sedan så protesterade media ganska högt om FRA lagen och Piratpartiet fick en raketstart och förvånade nog många med sin framgång. Så i grunden så tror jag väldigt många har en förkärlek till ett privatliv utan insyn från storebror.

Tyvärr har hela samhället förändrats med en alldeles för stor och mäktig kriminell struktur.
Samtidigt som jag anser personlig integritet som en av demokratins viktigaste hörnpelare, är tyvärr för stor kriminalitet en sjukdom som kan rasera hörnpelarna i ett demokratiskt samhälle.

Vet inte riktigt vad jag ska tro om framtiden gällande detta, men att det snart kommer bli guld och gröna skogar ger jag inte så låga odds på.