Kastar snart ut min ATV4k gen1

Just nu så känns det värt det. Få ge det lite tid och se vad jag tycker på sikt :slightly_smiling_face:

Har också stängt av HDR. Det ser bra ut på vissa serier på Amazon Prime och en del på Apple TV+ men stödet för HDR10+ verkar buggigt så ibland måste man starta om för att allt ser grådaskigt ut. Orkar inte hålla på och krångla med det.

1 gillning

Du får helt enkelt leva med handskakningen när den växlar mellan HDR och icke HDR material.
Om den däremot håller på att växla under tiden du tittar får det något fel. Dålig HDMI tex.

Precis så har jag också gjort.

Youtube är din vän. Finns massor av sådana där, Ställde in min C2 enligt den röda tråden från alla de jag tittade på där.

Egentligen är det inte så mycket, det är främst att låta färgernas i ställningar vara då de är bra OOTB men att man justerar temperaturen. Det som rekommenderas för film är egentligen varm 50 men jag kör på varm 30. Sedan är det upp en själv om man vill ha alla funktioner på i övrigt, jag har dessa avstängda hos mig. Oftast för det bättre.

Skyller inte på Apple TV här heller för det ser lika illa ut om jag kör apparna i tv:n. Det är någon bugg hos Samsung.

Jag vet inte vem jag ska skylla på men det lutar åt min Phillips tv :slight_smile:

1 gillning

För att summera: avstängd HDR är bättre än dålig HDR.

2 gillningar

Hmm. Grådaskigt känns bekant. Ska kanske prova med att slå av

1 gillning

4k SDR 50hz, sen inställt på att matcha allt!

1 gillning

Ja det är så jag kör just nu iaf :slight_smile:

1 gillning