Junior-VM 2025

Nu är det dags igen, första matchen imorgon. :slight_smile:

4 gillningar

Som man har väntat.

Äntligen på liten rink igen.

1 gillning

Alltid roligare.

2 gillningar

Deppig första period men man ska inte gå in för hårt i en sådan här turnering.

gick ju bra de där !!

3 gillningar

Jajemen!

1 gillning

Känner mig dåligt uppsjungen på JVM i år. Hur bra är sveriges lag? Har vi några guldlirare? Vilka andra nationer behöver vi se upp med?

Vi har ett medaljlag.

Toppspelare så som Axel Sandin Pellikka, Felix Unger Sörum.
Vi får se hur långt det räcker, Kanada och USA är som vanligt största hoten. Men det finns många bra lag som alltid.

1 gillning

Är det som vanligt Kanada/Finland/USA i andra gruppen så att vi får möta någon av dem redan i kvart/semi?

Hoppas för övrigt Kreml fortfarande inte är välkomna, men jag förutsätter att de inte är med.

Yep, som vanligt. :smiley:
Nä, inga ryssar med.

1 gillning

Låt mig gissa, kvart mot Tyskland, semi mot Kanada/Finland, final mot USA. Eller om Tjeckien går och vinner gruppen så vi får finnarna redan i kvarten. Fast det borde väl mer eller mindre vara omöjligt, i och med gårdagens seger så har vi väl bara blåbär kvar i vår grupp.

När börjar kvartarna? Det är då turneringen blir intressant att kolla på för min del.

Edit: Såg att det var Slovakien och inte Tjeckien vi slog igår.

Nästa torsdag.

1 gillning

En till riktigt bra spelare är Theo Lindstein. Såg honom live när Brynäs spelade mot HV. Smart, skridskostark, skicklig som få. Otroligt imponerande!

JVM är något speciellt även om jag inte följt det lika slaviskt senaste åren. Det här är fortfarande ett av mina största idrottsminnen :grinning:

2 gillningar

Riktig klassiker det där, vilken brytning och vilket avslut av Zibanejad, rysningar.

3 gillningar

Att förlora en match i gruppspelet så där kommer bara göra dom starkare. Att Sverige vinner allt i gruppspelet innebär ingenting har vi sett i flera år.

1 gillning

Ähhh, låt oss trycka ner Kanada medans vi kan :star_struck:

Du vet att vi kan få Kanada redan i kvarten va? Eller ännu värre kanske USA efter debaclet mot Finland igår.

Är rädd att det blir såhär igen.
IMG_0748

1 gillning