Precis det jag menar
Därför det gäller att passa på att häckla dem innan
Nu var ju det där mot Vitryssland, en match som Sverige skulle vinna.
En kvart mot USA eller Kanada i år så ses Sverige mer som Vitryssland. ![]()
Vilken utskåpning med Tjeckien, imponerande!

Hörde att det gick hyfsat ändå. Eller ja, vi vann med nöd och näppe mot Lettland, men vi är i semi iallafall.
Radiosporten levererade.
Otroligt upprörande! Och precis vid time-out, empty net och 1:30 kvar. ![]()
Hej då Kanada!
Dags för Sverige–Finland på SVT Play.
Let's go!
Onödigt spännande nu.
Grattis Finland!
Två icke-utvisningar avgör matchen. Uselt. 1-1 målet och den avgörande är inga utvisningar. Men nu är det bara att ta bronset!
Grattis Finland.
Ja, för dålig domarinsats. Tycker inte ett lag som vinner på fusk är värdiga vinnare. Hoppas Sverige tar hand om bronset ikväll.
Samtidigt så är det en målvaktstavla. Första gången kan man säga att han blev överraskad, men då var det tur med challenge. Sista måste han ta.
Sverige förlorade matchen i andra perioden när det klantar till det och släpper 3-2. ![]()
Jag har tyvärr inte kunnat se något men hur har det sett ut? Några framtida stjärnor som visa framfötterna?
Att förlora på OT i semi mot Finland är ju på pappret inget att skämmas över men har sett en del kritik i svensk press. Sverige gjorde ju inte direkt en Kanada ![]()
Dom har stack ut för mig:
Axel Sandin Pellikka (Red wings)
Victor Eklund (Kommande draft)
Otto Stenberg (St blues)
Theo Lindstein (St blues)
Felix Unger Sörum (Carolina)
När kommentatorerna säger hans efternamn, tycker jag hela tiden det låter som de säger Unge Sörum ![]()


