Ja, det är tur det
Jag har inte slängt pengarna i sjön 
men bara lite…
Du får ju en känsla att du laddar med en originalprodukt istället för en brandbenägen Wish laddare vilket är en stark tröst. 

Det ska jag tänka på när jag ladda min xs 

Gillar MagSafe. Funkar ypperligt i bilen.
Gillar också den i bilen. Även den vi har i köket här hemma används flitigt av familjen. 
Jag har faktiskt inte hittat någon smart användning för MagSafe med Apples platta. I nästan alla situationer kan jag lika gärna plugga i en sladd eller lägga den på en Qi. En orsak till detta är att jag ofta får placera om telefonen då den inte hittar läget där magneterna smackar i och när den ska frigöras får man ändå trixa lite.
Om man vill svara när det ringer med MagSafe i måste sladden vara helt fri och ha längd nog, vilket sladden sällan är då den bara säljs i en längd. Och med en längre sladd kommer den bara liga som en orm i många lägen. Nää, här måste Apple rycka upp sig.
Jag ser fram emot MAgSafe-ställ där man får full laddning och telefonen enkelt kan smackats i och lutar lite snett uppåt samt där plattan laddar AirPods. Sedan kan jag se fördelar i bilen, men har aldrig gillat mobilhållare som sätts fast i ventilation eller i rutan. Typ 2 ggr/år får jag för mig att köpa men det blir aldrig något. Ska bli intressant att höra vad @RolexJocke tycker om sin från en seriös leverantör. För visst var det en “äkta” MagSafe och inte en Qi med magnetfäste?
Som ren konsumentupplysning så har jag två, en på skrivbordet på jobbet och en hemma. Den hemma används i princip aldrig och den på jobbet kan tjänstgöra någon stund på sen eftermiddag om telefonen gått varm. Men batteriet i 12 Pro är så bra att det sällan behövs.
Japp, bilhållare för Apple MagSafe laddaren. Bör komma vilken dag som helst enligt leverantören.
Minnet är lite svagt, men visst var det så att man använder original laddaren?
Stämmer bra det.
Ja, den med 20 W.
Nackdelen med att använda orginalladdaren som ett bilfäste är att den har lite svag magneter så det är risk att telefonen lossnar.
Det är ok enligt “Magsafe-standarden” att sätta in extra magneter i själva hållaren så att telefonen sitter fast bättre.
Jag beställde hållare med stöd under så man ställer telefon på en hylla och sedan lutar den mot magneten. Det bör ju funka så länge man inte kör rallycross. 
Nackdelen för mig är att AppleCar bara fungerar med sladd och då laddar ju mobilen ändå.
Nej, då är MagSafe bara bra om man vill ha ett sätt att förvara telefonen. För mig som inte har Carplay överhuvudtaget så är en MagSafe-hållare med laddning perfekt.
Kjell har en kampanj på en stående MagSafe laddare från Belkin. Det medföljer en separat strömadapter också: