iPhone Magsafe laddar 15W endast med Apples

Nej, det kan jag väl inte tycka. Den har en kabel ut som ska in i uttaget, som en dator.

Jag tycker inte heller det är något positivt för kunderna som betalar hutlösa summor redan för dessa telefoner.

Till sist, jag har heller ingen önskan att älta detta igen. Vi har redan gått igenom det.

Nej fy, en fast aparatkabel som kan gå sönder av sig självt och blir jobbigare att byta - vidare är det olika standarden i olika länder. Alla enheter som inte behöver mer än 100 watt borde ha en USB-C-kontakt och sedan en USB-C-kabel och en USB-C-laddare till det. När alla enheter kör så kan också alla enheter sluta skicka med både laddare och kabel.

I en marknadsekonomi där marknaden sätter priset är alltid resulatet av att skicka med mindre saker också billigare telefoner. Vi kan se det i år för iPhones som i USA fick samma pris som förra årets modeller fast de var bättre. I sverige blev det ju billigare på grund av valutan. Vi kan se det i Android-lägret där priserna faller i takt med att man insett att man måste satsa på lite billigare komponenter. Samsung S21 fick tex plastbaksida och lägre upplösning på skärmen, bredvid att laddarna inte följde med. Laddare som folk ändå har kvar i kartongen för de använder samma laddare som till datorn.

Eller som i HomePod minins fall, ta 20-wattsladdaren till din iPhone och använd en gammal USB-laddare som ligger där hemma som klarar att ge 18 watt = succé!

Det är bara sluta svara om du inte vill "älta" :slight_smile:

I övrigt så tror jag att det här är du när det kommer till förändrigar och det säger jag med all internetkärlek i världen :slight_smile:

Kan man ladda iPhone xs med MagSafe med 15 watt?eller ger den bara några watt till xs?

XS laddar med max 7,5 W trådlöst, om laddaren stöder just det, vet inte MagSafe-laddaren gör det. Normala QI-laddare klarar 5 W eller 10 W och då väljer den 5 Watt.

iPhone XS har inte MagSafe :slight_smile:

Men den har QI och ska gå att ladda med MagSafe-laddare. Om än den ligger och vinglar lite ovanpå. XS finns med i kompatibilitetslistan på Apple hemsida.

Hehe men varför skulle man vilja använda en magnetisk laddare som inte hålls fast magnetiskt?

Det är en bra fråga. Kanske om man vill förberedd inför den dagen telefonen byts till en med magneter. Annars är det absolut ingen mening med det.

Flera telefoner i hemmet.

Men var står det att det är kompatibelt med iPhone XS förresten, låter som att det kan misstolkas .

Då är det ju lagkrav på: Satechi Dock5 USB-laddningsstation med trådlös laddning - Satechi - Lifestylestore.se

De skriver även: ”Den perfekta magnetinpassningen fungerar endast med iPhone 12 och iPhone 12 Pro.”

Tur att det ligger under en meny som man måste klicka ner samt att de inte nämner det på övriga ställen.

Jaha, då har man köpt en MagSafe i onödan :joy: köpt på Tele2 när de kör 30% på tillbehören :grinning: har en xs idag.

Det kallas att förbereda sig för framtiden. :joy::joy:

Ja, verkligen. :joy::joy:

Fast i framtiden hoppas vi ju att Apple har skrotat tramset vid namn MagSafe :slight_smile:

Asch det där hittepåt går man ju inte på som MagSafe fan. :joy::joy:

Det går ju fortfarande att ladda…:+1: